طرز تهیه کیک ساده؛ سریع و آسان

دستور پخت کیک وانیلی ساده برای ۵ نفر آموزش داده شده است.

به گزارش ایمنا، کیک‌ها خواستگاه اروپایی دارند و انواع مختلفی را شامل می‌شوند. کیک نوعی دسر نیز محسوب می‌شود و می‌توان با طعم دهنده‌های مختلف، بسته به نوع ذائقه افراد آن را تهیه کرد.

مواد لازم کیک ساده خانگی

زمان تقریبی پخت: ۱ ساعت

مواد لازم برای ۵ نفر

شکر ۱.۵ پیمانه
تخم مرغ ۳ عدد
کره ۱ پیمانه در دمای اتاق
پودر وانیل ۱ قاشق چای‌خوری
آرد ۳ پیمانه
بیکینگ‌پودر ۳ قاشق چای‌خوری
نمک یک سوم قاشق چای‌خوری
شیر یک پیمانه

طرز تهیه کیک ساده

مرحله اول

یک ساعت پیش از شروع پخت کیک، کره، تخم مرغ و شیر را از یخچال خارج کرده و بگذارید در دمای اتاق بماند. این کار برای این است که مواد به خوبی ترکیب شوند. در این زمان سایر مواد را نیز آماده کنید.

مرحله دوم
در این مرحله باید کره و شکر را در ظرفی با یکدیگر به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه ترکیب کنید تا زمانیکه به مخلوطی شبیه شکل زیر برسید.
نکته: استفاده از همزن برقی خیلی بهتر از مخلوط کردن مواد با قاشق یا چنگال است و در شکل‌گیری بافت مناسب ترکیب نقش بسزایی دارد.

مرحله سوم
تخم مرغ‌ها را یکی یکی به مخلوط کره و شکر اضافه کنید و هم بزنید. پس از افزودن ۳ تخم مرغ و ترکیب کامل آن‌ها، پودر وانیل را بیفزایید و دوباره هم بزنید
نکته: برای بهتر شدن کیک می‌توانید تخم مرغ و وانیل را جداگانه در ظرفی دیگر و مخلوط کرده و سپس به این مخلوط اضافه کنید. این کار باعث از بین رفتن بوی تخم مرغ می‌شود.

مرحله چهارم

در این مرحله باید مواد خشک را با یکدیگر ترکیب کنید. برای این کار در ظرفی دیگر آرد الک شده، بیکینگ‌پودر و نمک را به خوبی مخلوط کنید. حالا باید شیر را به مرور اضافه کنید و با سرعت کم همزن به خوبی مخلوط کنید تا مطمئن شوید آرد به طور کامل در مخلوط پخش شده و به هم نچسبد. وقتی کاملاً ترکیب شدند، آن را به ظرف محتوی تخم مرغ، کره، شکر و وانیل اضافه کرده و هم بزنید.

مرحله پنجم

کف ظرف مخصوص پخت کیک را با روغن چرب نموده و کمی آرد روی آن بپاشید. حال مواد را درون ظرف بریزید و صبر کنید تا خودش در همه جای ظرف پخش شود.


کیک را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در یک فر که از قبل روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گذاشته بودید، بگذارید و پس از ۱۵ دقیقه، هر ۵ دقیقه یک بار به آن سر بزنید تا نسوزد. برای اطمینان از پخت کیک می‌توانید یک چنگال یا یک خلال دندان را درون آن فرو ببرید. اگر مواد کیک به آن نچسبیده باشد می‌توان فهمید که کیک پخته است.

مرحله ششم

برای تزئین کیک می‌توانید خامه را خودتان تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه خامه کیک

خامه پر چرب ۴۰۰ گرم
خاک قند ۸۰ گرم
وانیل ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه خامه کیک خانگی

ابتدا یک ظرف بزرگ را به مدت یک ربع در فریزر قرار دهید تا خنک شود. سپس آن را خارج کرده و خامه، وانیل و خاک قند را در آن بریزید. با سرعت کم همزن، آن‌ها را مخلوط کنید و به محض اینکه خامه شکل گرفت، همزن را کنار بگذارید. حال می‌توانید از خامه برای تزئین روی کیک و همچنین لایه‌های بین کیک استفاده کنید.

کد خبر 446173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 17
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • همت IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    34 11
    ممنون
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    1 1
    عالی
  • صبا IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    1 1
    پیچه عالی هست