شناسایی ۵۰۰ هزار خانواده نیازمندِ ناشی از کرونا

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمات حوزه بهداشتی و درمانی کمیته امداد در دوران شیوع کرونا را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، فریدون قربانی، با بیان اینکه کمیته امداد با توجه به شناخت و آگاهی که در دوران کرونا داشت، جزو دستگاه‌های بسیار موفق بود، بیان کرد: کمیته امداد با توجه به بخشنامه‌های اطلاع‌رسانی، از بهمن ماه ستاد مقابله با کرونا را در دفاتر استان‌ها راه اندازی کرد و همچنین برای افزایش آگاهی مددجویان پیامک‌هایی درباره رعایت نکات بهداشتی به آن‌ها ارسال کرد.

قربانی با اشاره به اینکه در دوران کرونا خدمات حضوری به مددجویان به حداقل رسانده شد، گفت: در دوران قبل از کرونا مستمری‌ها هر سه الی چهار ماه یک بار تمدید و مددکار به صورت حضوری با مددجویان در ارتباط بود، اما به دلیل کرونا مستمری‌ها به صورت سیستمی تمدید می‌شود و نیازی به حضور فیزیکی مددجو نیست. همچنین سایت‌های امداد به روز رسانی شده است و سامانه‌های جدیدی ایجاد شده تا حضور مددجویان در امداد به حداقل کاهش یابد.

وی با اشاره به دیگر خدمات کمیته امداد در دوران کرونا، اظهار کرد: در دوران کرونا بسیاری از کارگاه‌های اشتغال تغییر رویه دادند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار گرفت. همچنین خط تلفنی در خصوص مسائل و مشکلات مددجویان به صورت ۲۴ ساعته راه‌اندازی شد و سامانه‌ای نیز برای مددجویان در خصوص شناسایی بیماران کرونایی راه‌اندازی شده است. همچنین ۱۰۰ هزار جلد کتاب آموزشی برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا به صورت اختصاصی و رایگان میان دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه از پرداخت بدهی درمانی مددجویان خبر داد و افزود: کمیته امداد در دوران کرونا تمامی بدهی درمانی سال ۱۳۹۸ مددجویان در قالب بیمه‌های مکمل را با همت رئیس کمیته امداد پرداخت کرد. از دیگر اقدامات در دوران کرونا شناسایی ۵۰۰ هزار خانواده نیازمند ناشی از کرونا بود که این خانواده‌ها به وزارت رفاه معرفی شدند تا از بسته‌ها و کمک‌های موردی وزارت رفاه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: همچنین قبل از دوران شیوع کرونا با همکاری وزارت بهداشت برای تمامی بیماران صعب العلاج و سالمندان سبدهای بهداشتی تهیه کردیم و یا مبالغی را به حسابشان واریز کردیم؛ به این بیماران اعلام شده است که این مبالغ صرفاً برای خرید بسته‌های بهداشتی است. این مبالغ بر اساس شرایط بیماران، از ۱۵۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان متغیر است که در مجموع بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان در همان چند ماه اولیه شیوع کرونا به صورت نقدی و در قالب بسته‌های بهداشتی به خانواده‌ها با اولویت بیماران صعب العلاج و سالمندان جهت پیشگیری از بیماری کرونا مساعدت شده است.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد امام خمینی (ره) به ایسنا گفت: کمیته امداد به خانواده‌های تحت پوشش که سرپرست خانواده بر اثر کرونا فوت کند ۱۰ میلیون تومان پرداخت می‌کند و در صورتی که اعضای خانواده تحت پوشش بر اثر این بیماری فوت کند، پنج میلیون تومان پرداخت می‌شود.

کد خبر 446161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.