احداث ۲۷ بوستان جدید در شهر قدس

شهردار قدس از رشد ۴۰ درصدی سرانه فضای سبز این شهر با احداث ۲۷ بوستان جدید در سه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایمنا، مسعود مختاری با بیان اینکه یکی از رویکردهای اصلی مدیریت شهری در دوره پنجم توسعه کمی و کیفی زیرساخت‌های شهری به ویژه در حوزه فضای سبز است اظهار داشت: در سه سال گذشته ۲۷ بوستان در نقاط مختلف شهر با مساحتی حدود ۲۶۲ هزار مترمربع احداث شده و یا در حال ساخت است که با بهره برداری کامل از این پروژه‌ها سرانه فضای سبز شهر بیش از ۴۰ درصد نسبت به سه سال قبل افزایش خواهد یافت.

وی افزود: پروژه‌های توسعه فضای سبز مبتنی بر دو رویکرد افزایش سرانه فضای سبز در نقاط مختلف شهر و احداث پروژه‌های منحصر به فرد با قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری عملیاتی شده که بر همین اساس بوستان‌های بزرگی تعریف و اجرایی شده است.

شهردار قدس توسعه متوازن شهر را در ایجاد زیرساخت‌های شهری حائز اهمیت دانست و افزود: ضروری است تمام مناطق شهر علاوه بر پارک‌های محله‌ای، از بوستان‌های بزرگ نیز برخوردار باشند تا شهروندان دسترسی آسان‌تری به این امکانات داشته باشند.

مختاری به پروژه‌های شاخص احداث شده در سه سال گذشته اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بوستان‌های آب‌شن، مجموعه زیتون، بانوان، حنانه، مسافر، خانواده و گل‌ها از پروژه‌های بزرگی است که قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری را دارند و با بهره برداری از آنها شاخص‌های زیست پذیری شهر قدس ارتقا یافته است.

منبع: مهر

کد خبر 446094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.