مشارکت شهروندان انگلیسی در تحقق "یک آکسفورد سالم"

شورای شهر آکسفورد انگلیس نظرات و ایده‌های شهروندان، صاحبان مشاغل و گردشگران را در مورد حدود قابل قبول رفتارهایی مانند همراه داشتن سگ‌ و نوشیدن الکل در فضاهای عمومی شهر کسب می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این مشارکت به مدت ۲۰ روز اجرا می‌شود و هدف از آن شناسایی ناهنجاری‌های ضد اجتماعی نگران کننده اعلام شده است. شهروندان باید در این طرح مشارکتی شرکت کنند تا در آینده به شورا کمک شود که رفتارهای آزارنده در محیط اجتماعی شهر را برطرف کند.

اجرای این دستور العمل‌ها شورای شهر را قادر می‌سازد تا در پارک‌ها، فضاهای باز و خیابان‌های شهر در رفع آلودگی ناشی از حضور سگ‌ها و جلوگیری از مصرف مشروبات الکلی در اماکن عمومی بهتر عمل کند.

در حال حاضر آکسفورد دارای دو مرکز برای بکارگیری مشارکت شهروندان است که رفع ناهنجاری‌های مربوط به این موارد را در اماکن عمومی و فضاهای شهری برعهده دارند.

زمان اعتبار دستورالعمل‌های پیشین در این رابطه تا پایان ماه نوامبر سال جاری منقضی می‌شود و با کمک یک طرح مشارکت مردمی، شهروندان در تعیین قوانین جدید، تمدید یا اصلاح موارد قبلی یا اجازه حذف آن‌ها همکاری می‌کنند.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی شورای شهر آکسفورد، یکی از اعضای شورای شهر با اشاره به بیانیه "یک آکسفورد سالم" می‌گوید: همه شهروندان حق دارند هنگامی که در مکان‌های عمومی هستند احساس امنیت داشته باشند و نباید در خیابان‌های شهر با رفتارهای ضد اجتماعی روبرو شوند.

او ادامه می‌دهد: در این طرح همه ساکنان شهر می‌توانند نظرات خود را به اطلاع شورای شهر برسانند تا تصمیم‌گیران در این زمینه بدانند کدام دستورات جاری را تمدید، اصلاح یا حذف کنند.

کد خبر 445893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.