پنکه سقفی هوشمند؛ قاتل ویروس کرونا

پنکه سقفی هوشمند برای گندزدایی محیط از اشعه ماوراء بنفش استفاده می‌کند و اگر این فن بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه فعالیت کند تا ۹۹.۹۹ درصد از ویروس‌های کرونا را در یک محیط بسته نابود می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساخت تراشه 6G در روسیه، پنکه سقفی هوشمند قاتل ویروس کرونا، رصد قند خون ورزشکاران با حسگر زیستی، لوگوی جدید جی میل و توسعه سیستم عامل هواوی با کمک محققان روس را در بسته خبری تکنولوژی ایمنا بخوانید.

روسیه تراشه 6G ساخت

سخنگوی روسیه اعلام کرد آزمایشگاهی غیر نظامی در این کشور تراشه‌ای برای تسریع توسعه اینترنت 6G ساخته است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد: کارشناسان این کشور نوع جدیدی از تراشه را ابداع کرده‌اند که توسعه نسل ششم شبکه‌های ارتباطی را سرعت می‌بخشد.

وی افزود: اخیراً یک آزمایشگاه در روسیه به دستاوردی مهم در حوزه 6G دست یافته است؛ البته نمی‌توانم مکان آن را فاش کنم. در این آزمایشگاه نوع جدیدی از تراشه ساخته شده که تاکنون در جهان ابداع نشده است..

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در ادامه و با اشاره به چشم انداز فناوری در آینده این کشور افزود: تا چند سال دیگر می‌توانیم به اینترنت ماهواره‌ای دسترسی یابیم.

پنکه سقفی هوشمند؛ قاتل ویروس کرونا

شرکت بیگ اسفن، پنکه سقفی هوشمندی به نام هایکو تولید کرده که در ظاهر تفاوتی با پنکه سقفی‌های دیگر ندارد، اما یک فن ویژه در درون آن کار گذاشته شده که هوا را به سرعت در محیط‌های بسته جا به جا کرده و از اشعه ماورا بنفش هم برای گندزدایی محیط استفاده می‌کند.

پنکه سقفی یادشده که یک هزار و ۷۵۰ دلار قیمت دارد، می‌تواند ویروس‌های کرونا و سارس را نابود کند. بررسی‌هایی که روی عملکرد این فن توسط مؤسسه اینو ویتیو بی و آنالیسیس صورت گرفته حاکی است که پنج دقیقه کار کردن فن مذکور باعث کاهش ۴۸ درصدی آلودگی ویروس کرونا در محیط اطراف می‌شود.

این رقم در صورت ۱۰ دقیقه فعالیت پنکه سقفی هوشمند به ۸۶ درصد افزایش می‌یابد و در نهایت اگر این فن بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روشن باشد، تا ۹۹.۹۹ درصد از ویروس‌های کرونا را در یک محیط بسته نابود می‌کند. قرار است برای کسب اطمینان از کارایی این محصول بررسی‌های بیشتری روی آن انجام شود.

حسگر زیستی قند خون ورزشکاران را رصد می‌کند

یک شرکت خدمات درمانی در آمریکا از نخستین حسگر زیستی ورزشی قند خون رونمایی کرد. این حسگر قند خون را اندازه می‌گیرد و مقدار آن را روی تلفن هوشمند نمایش می‌دهد.

این دستگاه به اندازه یک سکه کوچک است و به پشت بازو می‌چسبد. حسگر زیستی پس از چسبیدن به بازو، سیم نازک ۰.۲ اینچی را زیر پوست کاربر وارد می‌کند تا فرایند سنجش میزان قند خون را انجام دهد. شرکت تولید کننده ادعا می‌کند نصب و برداشتن حسگر هیچ دردی ندارد.

دستگاه مجهز به اپلیکیشنی است که با بلوتوث به گجت متصل می‌شود و اطلاعات مربوط به گلوکز خون کاربر را در هر دقیقه روی نمایشگر موبایل فرد نمایش می‌دهد. این گجت به ورزشکاران کمک می‌کند با توجه به سطح قند خون، عملکرد ورزشی خود را ارتقا دهند، زیرا حفظ ثبات قند خون هنگام تمرین ورزشی از خستگی ماهیچه‌ها جلوگیری می‌کند.

جی میل صاحب لوگوی جدید می‌شود

گوگل مشغول طراحی لوگوی جدیدی برای جی میل است و به نظر می‌رسد قصد دارد تغییراتی در این سرویس خود ایجاد کند. این خبر به معنای تغییراتی اساسی در سرویس ایمیل این شرکت است. گوگل تصویری را به وب سایت «9to5 Google» فرستاده که لوگوی جدید و در حال طراحی جی میل در آن دیده می‌شود.

به نوشته این وبسایت لوگوی نهایی به رنگ‌های آبی، سبز، قرمز و زرد خواهد بود که تفاوت زیادی با طرح سفید و قرمز فعلی دارد و با طرح لوگوی سرویس‌های دیگر گوگل سازگاری بیشتری خواهد داشت. همچنین در طراحی لوگوی جدید پاکت نیز حذف می‌شود.

به طور معمول همراه با طراحی لوگوهای جدید برای سرویس‌های گوگل، تغییرات و ارتقاهایی بزرگ نیز در آن‌ها ایجاد می‌شود؛ بنابراین احتمال دارد جی میل نیز در آینده تغییراتی داشته باشد. سخنگوی گوگل صحت طرح لوگوی ارسالی به وبسایت «9to5 Google» را تأیید کرده است.

سیستم عامل هواوی با کمک محققان روس توسعه می‌یابد

هواوی تیمی از محققان تحقیق و توسعه روسی را گردهم جمع کرده تا در توسعه سیستم عامل این شرکت به نام «هارمونی او اس» همکاری کنند. به نوشته نشریه «گلوبال تایمز» تیم محققان روس این شرکت شامل هزار نفر در شهرهای مسکو، سن پترزبورگ، نیژنی نووگورود و نووسیبرسک مستقر هستند.

این محققان با شرکای توسعه دهنده تکنولوژی هواوی تماس دارند تا درباره محصولی تحقیق کنند که با اکوسیستم موبایل هواوی سازگاری بیشتری داشته باشد. در اوایل ماه جاری میلادی این شرکت چینی اعلام کرد نسخه بتا سیستم عامل هارمونی در دسامبر ۲۰۲۰ عرضه می‌شود و در ۲۰۲۱ میلادی در موبایل‌ها عرضه خواهد شد.

دلیل اصلی توسعه این سیستم عامل فشارها و تحریم‌های آمریکا علیه هواوی بوده است، این تحریم‌ها نه تنها سبب شده استفاده از پلتفرم اندروید در دستگاه‌های این شرکت، بلکه بکارگیری سرویس‌های گوگل نیز ممنوع شود.

کد خبر 445241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.