فضای سبز و منظر شهری یزد کیفی سازی می‌شود

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد گفت: با توجه به اینکه شهر یزد، شهر ثبت شده در فهرست میراث جهانی است به دنبال پیاده سازی کیفی استانداردهای شهری هستیم.

سید علیرضا رسولی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه افزایش کیفیت سیمای بصری شهر با هدف داشتن شهری زیست محیط محور پیگیری می‌شود، اظهار کرد: علاوه بر شرایط درآمدی شرایط دیگری چون اقلیم و فضای سبز و … می‌تواند بر زیست مطلوب تأثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه کمیت همیشه باید هدفمند دنبال شود، اما ارتقای کیفیت همیشه مطلوب است، افزود: بخشی از اقدامات سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری حفظ و نگهداری و توسعه و کیفی فضای سبز و ارتقای منظر شهری است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد در خصوص اقدامات انجام شده در ایجاد کمربند سبز یزد گفت: از عید امسال تاکنون شهرداری سه و نیم هکتار کمربند سبز ایجاد کرده که نسبت به تقویم طراحی شده بین سازمانی پیشرفت خوبی تلقی می‌شود.

رسولی در حوزه فضای سبز و پارک‌ها تاکید کرد: بوستان باد و سایه در منطقه سه شهر با پیشرفت ۵۰ درصد و بوستان عفت در منطقه یک شهر در حال ساخت است.

وی به بازپیرایی و بهسازی شش پارک اعم از پارک شادی و پارک طوبی اشاره و خاطرنشان کرد: بیشتر معابر شهر به مبلمان شهری، سطل زباله، نیمکت مجهز شدند و در سایر معابر هم اجرا می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد به عنوان شهر دوستدار کودک اشاره کرد و افزود: هشت وسیله بازی امسال به پارک‌ها اضافه شده است.

وی با توجه به عناوین جدید شهر یزد مانند شهر در دسترس گفت: با توجه به اینکه شهر یزد به عنوان شهر در دسترس شناخته شد برای پارک‌ها صندلی‌هایی ویژه معلولان طراحی شده است که خود را همراه با جمع ببینند همچنین ۱۰۰ میلیون تومان تابلو نشانگر معلولان خریداری شد که به زودی در سطح شهر به جهت فرهنگ سازی حضور معلولان نصب می‌شود.

رسولی در این خصوص به اتصال معابر پارک و ایجاد رمپ معلولان هم اشاره و عنوان کرد: با توجه به اینکه شهر یزد جهانی است، باید استانداردهای همه حوزه‌ها رعایت شود.

کد خبر 444788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.