۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
افتتاح رینگ دو شهری در چالوس

شهردار چالوس گفت: احداث رینگ دو شهری به عنوان یکی از مهم ترین پروژه های شهر چالوس است.

به گزارش ایمنا، جعفر ردایی در آئین افتتاح رینگ دو شهری چالوس حدفاصل محله ابرنگ تا رادیودریا و خیابان ۲۰ متری اتصال دریای شرقی شش و هفت به خیابان شهید سام‌دلیری از احداث رینگ دو شهری را به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهر چالوس برشمرد و اظهار کرد: این پروژه که به طول ۵.۵ کیلومتر است کمربندی نوشهر را با یک قوسی به کمربندی تنکابن وصل کرده و تأثیرات شگرفی در شهر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه رینگ دو شهری اساسی‌ترین پروژه شهر است، افزود: هر شهرداری و شورای شهری که در آینده مسئولیت شهر را بپذیرد باید این پروژه را دنبال کند چرا که مؤثرترین پروژه شهر است.

شهردار چالوس با اشاره به اینکه آزاد سازی و تملک در شهر در گذشته آغاز شد و روی آن کار شده است، تصریح کرد: ۲۵۰ هزار متر مربع زمین باید در اجرای این طرح آزادسازی شود.

ردایی به آزادسازی ۵۰ هزار متر در گذشته اشاره کرد و گفت: این طرح در حد فاصل رودخانه چالوس تا رادیودریا انجام شد و سال قبل نیز ۳۰۰ متر تملک شد و ۱۲ هزار آزادسازی شد و ۱۱ واحد مسکونی از حدفاصل فرج آباد انجام شد.

وی اظهار کرد: پروژه امسال از حد فاصل آبرنگ تا رادیو دریا به طول ۴۵۰ متر است که ۲۰ هزار متر زمین خریداری شد.

شهردار چالوس تملک و خرید ملک را بسیار دشوار دانست و یادآور شد: در تملک چون با منافع اشخاص سر کار داریم اجرا سخت است زیرا وظیفه داریم زندگی کسی را خراب نکنیم و همانند آسفالت معابر نیست که با تخصیص اعتبار اجرایی می‌شود و مشکلی به همراه ندارد.

ردایی با بیان اینکه توافق برای خرید و تملک در شهرداری از این جهت اهمیت دارد که کار زیرساختی و اساسی است و تحول عظیمی در شهر ایجاد می‌کند، خاطر نشان کرد: رینگ دو علاوه بر تأثیر مهمی که دارد در عدالت شهری هم نقش دارد و باعث می‌شود شهر همزمان رشد کند.

وی با اشاره به اینکه این طرح تحولی در محلات ابرنگ و کلمور ایجاد می‌کند، متذکر شد: در این فاصله ۲۰ توافق انجام شد و مالکین همکاری داشتند و در این طرح ۲۷۰۰ متر زمین متعلق به دانشگاه مالک اشتر بود که باید رضایت بالاترین مقام را می‌گرفتیم و بیش از هفت میلیارد توافق شد که از سوی شهرداری پرداخت شد.

شهردار چالوس ادامه داد: در خصوص خیابانی که از فرعی شش و هفت به خیابان شهید سام بازگشایی شد باید گفت که ناخدا حسینی ملک باغ گل و گیاه زیبایی داشت علیرغم میل باطنی تملک و تخریب شد.

ردایی با بیان اینکه در هفته‌های آینده هم پروژه‌هایی برای افتتاح و بازگشایی داریم، تاکید کرد: از جمله توسعه پارکینگ در مرکز شهر، اتصال از چالوس محله به گل سرخی و بازگشایی چهارراه مرادی است.

وی متذکر شد: کمربندی که وضعیت نامناسبی داشت با کمک شهرداری و شورای شهر با هزینه ۴ میلیارد تومان زیبا سازی شد و رفیوژ نصب شد همچنین پارک سوار فرهنگ و بوستانی که ایجاد شد.

شهردار چالوس با بیان اینکه کار در این شهر بسیار زیاد است و با یک ابر روستایی مواجه هستیم که نیازمند کارهای زیرساختی است، گفت: در بحث ساماندهی ساحل فرج آباد قراردادی بسته شد و در یکسال آینده پروژه‌های زیادی را پیش اجرایی خواهیم کرد.

ردایی گفت: در شهر باید تابع برنامه بلند مدت ۲۰ ساله باشیم تا پروژه‌ها در هر دوره مدیریتی اجرایی شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 444667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.