فرضیه جدید درباره علائم و درمان کرونا/ استفاده از اینترنت نسل ۵ در حمل و نقل هوشمند

محققان با کمک محاسبات یک ابررایانه در ایالت تنسی آمریکا به درک بهتری از عوارض کووید ۱۹ در بدن انسان دست یافته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ارائه فرضیه‌ای جدید درباره علائم و روش درمان بیماری کرونا با ابر رایانه، ساختن موبایل تاشو توسط اچ پی، استفاده اینترنت نسل ۵ در حمل و نقل هوشمند و باگ تسلا در شارژ رایگان خودروهای رقیب را در بسته خبری تکنولوژی ایمنا بخوانید.

ابر رایانه فرضیه‌ای جدید درباره علائم و درمان کرونا ارائه داد

به نظر می‌رسد محققان با کمک محاسبات یک ابررایانه در ایالت تنسی آمریکا به درک بهتری از عوارض کووید ۱۹ در بدن انسان دست یافته‌اند. در آزمایشگاه ملی اوک ریج تنسی ابررایانه «سامیت» قرار دارد که دومین ابر رایانه سریع جهان است. محققان این آزمایشگاه با استفاده از ماشین مذکور اطلاعات بیش از ۴۰ هزار ژن متعلق به ۱۷ هزار نمونه ژنتیکی را بررسی کردند.
آن‌ها با بررسی اطلاعاتی که در ابر رایانه تولید شده بود، به فرضیه برادیکین رسیدند. دانیل جاکوبسون محقق ارشد این پژوهش در اوک ریج یافته‌های خود را در ژورنال eLife منتشر کرده است.

فرضیه برادیکین مدلی برای درک علائم متعدد و گاه عجیب کووید ۱۹ است. طبق این فرضیه بیش از ۱۰ درمان بالقوه برای این بیماری وجود دارد که بیشتر آن‌ها توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تأیید شده‌اند. به زبان ساده کووید ۱۹ سبب می‌شود فرایند شکستن یک ماده شیمیایی به نام برادیکین در بدن انسان متوقف شود و این ماده فشار خون را تنظیم می‌کند.

با در نظرگرفتن فرضیه ارائه شده، تجمیع برادیکین به ایجاد یک طوفان برادیکینی منجر می‌شود که در نهایت علائم مرگبار مرتبط با کووید ۱۹ را همراه دارد. تجمیع برادیکین به نفوذپذیری عروقی در بدن منجر می‌شود که در حقیقت ضعیف شدن رگ‌های خونی و ایجاد نشتی را در آن‌ها شامل می‌شود.

این رخداد پر شدن ریه از مایعات، التهاب آن و در نتیجه سخت شدن تنفس را در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ توضیح می‌دهد. فرضیه برادیکین توضیحی برای تأثیرگذاری کووید ۱۹ بر قلب و سیستم عصبی نیز فراهم می‌کند.

مقدار زیاد برادیکین سد خونی- مغزی را نیز از بین می‌برد و این سد به فیلتر کردن ذرات غیرضروری در سیستم گردش خون، قبل از رسیدن خون به مغز کمک می‌کند و از بین رفتن آن می‌تواند به ظهور علائم عصبی مرتبط با کووید ۱۹ منجر شود.

محققان معتقد هستند با توجه به فرضیه برادیکین، چند دارویی که تاییدیه سازمان غذا و دارو را نیز دارند، درمانی بالقوه برای کووید ۱۹ به حساب می‌آیند. داروهایی مانند دانازول، استانوزولول و اکالانتید، تولید برادیکین را کاهش می‌دهند و احتمالاً از ایجاد طوفان برادیکینی در بدن جلوگیری می‌کنند.

به گفته محققان ویتامین D نیز برای مقابله با کووید ۱۹ سودمند است، زیرا از ایجاد طوفان برادیکین جلوگیری می‌کند.

اچ پی موبایل تاشو می‌سازد

شرکت اچ پی حق امتیاز یک موبایل تاشوی صدفی شکل را ثبت کرده است. اخیراً موبایل‌های تاشو به شدت محبوب شده‌اند و از سوی دیگر هر روز تعداد بیشتری از شرکت‌هایOEM ( سازندگان تجهیزات اصلی) نسخه‌هایی از این نوع موبایل‌ها را می‌سازند.

اکنون شرکت HP نیز تصمیم دارد موبایل تاشوی مخصوص خود را بسازد که طبق گزارش‌ها صدفی شکل است. هرچند این شرکت برای تولید لپ تاپ، تبلت، پرینتر و دیگر گجت‌های الکترونیکی مشهور است، اما در سال ۲۰۱۶ موبایلی به نام HP Elite X3 به بازار عرضه کرد که با سیستم عامل ویندوز فعال و به راحتی به یک مانیتور، کیبورد یا دستگاه متصل می‌شد.

طبق گزارش‌های موجود اچ پی حق امتیاز اختراع یک موبایل را در سازمان جهانی مالکیت فکری ثبت کرده است. در این حق امتیاز دستگاهی با نمایشگر انعطاف پذیر توضیح داده شده که به طور عمودی و به شکل صدف (مشابه موتورلا ریزر ۲۰۱۹) تا می‌شود.

در همین راستا وب سایت «لتس گو دیجیتال» رندرهایی سه بعدی از موبایل تاشو اچ پی را منتشر کرده است و در این حق امتیاز جزئیاتی درباره ساختار لولای دستگاه و فناوری آن وجود دارد، اچ پی به طور خاص روی لولا و لایه‌ای که روی پنل او ال ای دی را می‌پوشاند، تمرکز کرده است.

اینترنت نسل ۵ در حمل و نقل هوشمند استفاده می‌شود

با انعقاد یک تفاهم نامه چهار جانبه قرار است اینترنت نسل ۵ در حمل و نقل هوشمند استفاده شود، ۵G فناوری تحول‌آفرینی است که به توسعه دسترسی کاربران به اینترنت و فراهم کردن بستر ایجاد و رشد کسب‌وکارها می‌انجامد.

استفاده از این فناوری نوین در حمل‌ونقل هوشمند موضوع یک تفاهم‌نامه همکاری چهار جانبه شده است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از پایه‌های این همکاری است. ادعا شده که ۵G ظرفیت بالای دسترسی به اینترنت، ارتقای ارتباطات موبایل پهن باند، قابلیت اتصال و ارتباط اشیا در سطح بسیار وسیع را به همراه دارد و یک فناوری کاربردی در دنیا بوده که مورد توجه همه کشورها قرار گرفته است،

این فناوری مهم می‌تواند منشأ تغییرات اساسی در حمل‌ونقل هم باشد؛ به همین دلیل یک همکاری مشترک چهار جانبه شکل گرفته است تا استفاده از این فناوری را شتاب دهد. ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، یک اپراتور تلفن همراه و یک منطقه آزاد درصدد برآمدند تا با همکاری هم و هم‌افزایی توانمندی‌های خود به تحقق استفاده از زیرساخت‌های ۵G در حمل‌ونقل هوشمند کمک کنند.

این طرح در ابتدا به صوت پایلوت اجرایی می‌شود. منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جلسه امضای این تفاهم‌نامه، گفت: باید تلاش کنیم فناوری خودروهای متصل را در کشور بسط دهیم؛ البته تلاش‌ها گویای این است که بهمن‌ماه سال جاری خودروی متصل در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

باگ تسلا در شارژ رایگان خودروهای رقیب

به طور معمول ایستگاه‌های «سوپر شارژ» تسلا خودروهای رقیب را شارژ نمی‌کنند، اما به نظر می‌رسد این ایستگاه‌ها در اروپا میزبان خوبی برای خودروهای برقی برندهای دیگر هستند. وب سایت الکتریک به گزارشی اشاره کرده که ایستگاه‌های سوپر شارژ V3 در اروپا خودروهای برقی غیر تسلا را به طور رایگان شارژ می‌کنند.

این ایستگاه‌ها در اروپا از استاندارد شارژCCS استفاده می‌کنند و از طریق نرم افزار مخصوص«هندشیک» فقط خودروهای تسلا را شارژ می‌کنند. نرم افزار مذکور فرایند شارژ خودرو را به حساب کاربری فرد در تسلا متصل می‌کند؛ بنابراین رانندگان برای شارژ وجه نمی‌پردازند. هنوز مشخص نیست این مشکل در تمام ایستگاه‌های شارژ وجود دارد یا خیر.

وب سایت الکتریک در گزارش خود اشاره می‌کند این روند احتمالاً در نتیجه یک باگ یا اختلالی دیگر به وجود آمده است. این در حالی است که تسلا فقط به برخی از مشتریان خود اجازه استفاده رایگان از ایستگاه‌های سوپر شارژ را می‌دهد.

کد خبر 444344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.