۹۵ درصد نیاز کشور به داروی پیوند عضو تامین می‌شود

یک شرکت دانش‌بنیان موفق شد با تولید داخلی داروهای پیوند عضو، ۹۵ درصد نیاز کشور به داروی ویژه بیماران پیوند عضو شده را تامین کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حسین سلامی، مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان داروسازی زهراوی گفت: داروی دانش‌بنیان ساخته شده در این شرکت، ایمینورال نام دارد که برای بیمارانی که در آن‌ها پیوند عضو شده است، تجویز می‌شود. این دارو وظیفه سرکوب سیستم ایمنی بدن را بر عهده دارد تا بدن فرد بیما، عضو پیوند شده را پس نزند.

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان داروسازی زهراوی ادامه داد: ارزش تولید و فروش سالیانه این محصول در سه دوز ۲۵، ۵۰ و ۱۰۰ میلی گرم بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان در سال است؛ این دارو ۴۰ درصد از نمونه مشابه خارجی ارزان تر است

سلامی همچنین بیان کرد: داروی وارداتی مشابه با نام تجاری نئورال در کشور عرضه می‌شود. با وجود آنکه این شرکت ۹۵ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند، اما هنوز شاهد واردات این داروی خارجی هستیم. ممانعت از ورود این محصول به کشور بر اساس قانون یا خارج کردن آن از لیست بیمه، می‌تواند باعث افزایش ساخت محصول دانش‌بنیان در کشور شود.

وی افزود: تولید وعرضه این محصول سالیانه از خروج حدود ۲۰ میلیون دلار ارز جلوگیری می‌کند. این شرکت علاوه بر تولید ۶۰ درصد از کل داروهای مورد نیاز بیماران پیوند عضو شده کشور، نزدیک به ۴۰ درصد از داروهای مغز و اعصاب کشور به ویژه داروهای مورد نیاز بیماران مبتلا به MS را تولید می‌کند.

کد خبر 444162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.