بحرین به قرارداد رژیم صهیونیستی و امارات پیوست

کشور بحرین نیز امروز به قرارداد عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی اضافه شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا به نقل از رویترز، دونالد ترامپ با ادعای تلاش‌های صورت گرفته برای کاهش تنش در خاورمیانه گفت: بحرین به توافق نامه امارات برای عادی سازی روابط با اسرائیل پیوسته است.

وی امروز در توئیتر خود خبر از تماس تلفنی با پادشاه بحرین، حامد بن عیسی و نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس، بنیامین نتانیاهو داد.

نتیجه این تماس، بیانیه مشترک این سه کشور بود که در آن آمده است: این یک اتفاق بسیار بزرگ برای پیشبرد صلح در خاورمیانه است. برقرار سازی مناسبات بین این دو کشور، مذاکره مستقیم آنها و ایجاد روابط اقتصادی باعث می‌شود که روند مثبت در خاورمیانه ادامه پیدا کرده و این منطقه به ثبات، امنیت و آرامش برسد.

امارات متحده عربی ماه گذشته با تلاش آمریکا برای امضای قرارداد مشترکی با رژیم صهیونیستی به توافق رسید که قرار است روز ۱۵ سپتامبر در محل کاخ سفید به امضای رسمی طرفین برسد.

عادی سازی روابط اسرائیل با سایر کشورهای عربی که دین غالب اهل سنت دارند، از برنامه‌های بعدی ترامپ بوده که مهم‌ترین آن‌ها عربستان سعودی است.

قرارداد روز جمعه بحرین را پس از مصر، اردن و امارات به چهارمین کشوری تبدیل می‌کند که رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته است.

کد خبر 443636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.