ساخت پناهگاه موقت سگ‌های بدون صاحب در رودسر

شهردار رودسر گفت: به منظور کنترل سگ‌های بدون صاحب و کاهش نگرانی شهروندان ساخت پناهگاه موقت برای نگهداری این حیوانات در احمدآباد خارج از محدوده این شهر در حال انجام است.

رضا زنده دل، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حضور سگ‌های بدون صاحب در شهر رودسر به یک معضل تبدیل شده و شهروندان خواستار جمع‌آوری این سگ‌ها از سوی مجموعه مدیریت شهری هستند.

وی افزود: شهرداری رودسر سال‌ها قبل اقدام به ساخت پناهگاه کرده بود، اما استاندارد نبود، در حال حاضر احداث پناهگاه موقت استاندارد با اخذ مجوز از اداره دامپزشکی در محل قبلی به دور از محدوده شهری در منطقه احمدآباد در فضایی به مساحت پنج هزار متر مربع با پیش بینی اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال در حال اجرا است.

شهردار رودسر عنوان کرد: این پناهگاه دارای امکاناتی همچون اتاق جراحی، انگل زدایی، واکسیناسیون، عقیم سازی و پلاک گذاری و زیر نظر دامپزشک خواهد بود و ساختمان آن تاکنون حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا یک ماه آینده تکمیل می‌شود.

زنده‌دل خاطرنشان کرد: واحد خدمات شهری شهرداری رودسر از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ قلاده سگ را تا زمان تکمیل پناهگاه، با کمک سازمان‌های مردم نهاد به خارج از شهر و نوار ساحلی هدایت و به آن‌ها غذارسانی کرده است.

وی اظهار کرد: شهرداری برنامه ریزی کرده تا سگ‌ها پس از انگل زدایی، واکسینه شدن و بهبودی کامل در محیط‌های دامپروری، صنعتی، کشاورزی و باغات به عنوان حیوانات نگهبان مورد استفاده قرار گیرند.

شهردار رودسر یادآور شد: حامیان حیوانات و افرادی که توانایی و شرایط نگهداری از سگ‌ها را دارند، می‌توانند با مراجعه به واحد خدمات شهری شهرداری رودسر و اخذ تعهد، نسبت به دریافت و نگهداری این حیوانات اقدام کنند.

زنده‌دل با تاکید بر اینکه شهرداری رودسر طرح بسیار خوبی را برای ساماندهی سگ‌های بدون صاحب در دستور کار خود قرار داده است. افزود: با عقیم سازی سگ‌ها، جمعیت این حیوانات به صورت چشمگیری در رودسر کاهش خواهد یافت.

وی از شهروندان و دوستداران حیوانات خواست بعد از تکمیل و راه اندازی پناهگاه، در غذا رسانی به سگ‌ها به شهرداری رودسر کمک کنند.

به گزارش ایمنا، رودسر با حدود ۱۴۷ هزار نفر جمعیت و نیز چهار بخش کلاچای، چابکسر، رحیم آباد و بخش مرکزی رودسر و ۱۰ دهستان در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 443594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.