تحویل روزانه بیش از ۵۰۰ نسخه دارویی در داروخانه هلال احمر استان اصفهان

معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر اصفهان، گفت: در طول روز بالای ۵۰۰ نسخه دارویی در سیستم هلال احمر ثبت شده و دارو را به بیماران تحویل می‌دهیم، تعدادی از داروها که در داروخانه جمعیت هلال احمر موجود نیست طی هماهنگی با دیگر داروخانه‌ها و ارجاع بیمار مشکل در زمینه تهیه دارو رفع شده است.

امیر جلالیان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ارائه خدمات دارویی داروخانه هلال احمر به بیماران در شرایط اپیدمی کرونا، اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا در اواخر سال ۱۳۹۸ با توجه به نامشخص بودن مدت زمان همه گیری جمعیت هلال احمر را برای اینکه بتوانیم جوابگوی نیاز بیماران کرونایی باشیم بسیج کردیم.

وی در خصوص پاسخ به تأمین اقلام دارویی بیماری کرونا، اضافه کرد: هرچند که درمانی برای این بیماری نیست اما تلاش بر این بوده تا داروهایی که به صورت علامتی این بیماران را درمان می‌کند در حد امکان برای مواقع لزوم ذخیره شود.

معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر اصفهان، تصریح کرد: با توجه به بحران‌هایی که سال گذشته در بحث دارو به دلیل تحریم‌ها بود اما در زمینه پاسخگویی به مشتریان و بیماران مشکل خاصی نداشتیم و تا کنون توانستیم جوابگوی نیاز بیماران باشیم.

جلالیان با تاکید بر اینکه در داروخانه هلال احمر بیشتر روی تامین داروهای تخصصی کار می‌شود، گفت: به دلیل نوع خدمت، قیمت و شرایطی که داریم توانستیم اطمینان بیماران را جلب کنیم، به گونه‌ای که در طول این مدت شرایط سختی را طی کردیم و با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌های بیمه در بحث پرداخت‌ها مشکل داشتند، اما داروخانه هلال احمر اصفهان سعی کرده است تا ذخیره دارویی خود را کاهش ندهد تا بتوانیم جوابگوی بیماران باشیم.

تهیه و ارائه خدمات دارویی به بیماران تک نسخه‌ای

وی با اشاره به ارائه خدمات دارویی به بیماران تک نسخه‌ای، اظهار کرد: در زمینه ارائه دارو به بیماران خاص حتی داروهایی را که در داروخانه هلال احمر موجود نباشد بحث تأمین تک نسخه‌ای دارو ایجاد شده که با هماهنگی در بخش اداره تک نسخه‌ای، این داروها از تهران و سیستم دارویی کشور برای بیماران تهیه می‌شود.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر اصفهان، خاطرنشان کرد: سعی بر این بوده است بیماری که به داروخانه هلال احمر مراجعه می‌کند در زمینه تحویل دارو با کمترین چالش مواجه شود. برای برخی بیماران مبلغ داروهای تخصصی تقریباً بالاست و تلاش می‌شود تا با مساعدت خیرین و کمک نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر بیمار بدون دارو از داروخانه هلال احمر بیرون نرود.

جلالیان تصریح کرد: از اسفندماه که کرونا ویروس در جامعه شیوع یافت بسیاری از فعالیت‌های حضوری تعطیل شده و یا به صورت مجازی برگزار شد، خدمات دارویی داروخانه هلال احمر به بیماران همچنان فعال بوده است و حتی در ایام تعطیلات نوروزی نیز در این داروخانه روی بیماران باز بود و آمادگی پاسخگویی به بیماران را داشتند.

وی با تاکید بر اینکه در طول روز بیش از ۵۰۰ نسخه دارویی در سیستم هلال احمر ثبت و دارو به بیماران ارائه می‌شود، گفت: عده‌ای هم در صورت نبود دارو مشاوره دارویی دریافت کرده و بعد از گرفتن جواب سوال‌های خود به داروخانه‌های دیگری مراجعه می‌کنند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر اصفهان، افزود: اکنون با توجه به حجم بالای مراجعه کننده به داروخانه هلال احمر دیگر وقتی برای ارائه مشاوره دارویی و تلفنی نداریم اما همکاران پاسخگوی مراجعات حضوری در این زمینه بوده و آماده ارائه راهنمایی و مشاوره دارویی به بیماران هستند.

وی تصریح کرد: در برخی مواقع تعدادی از داروها در داروخانه جمعیت هلال احمر موجود نیست و طی هماهنگی همکاران با دیگر داروخانه‌ها و ارجاع بیمار به داروخانه مورد نظر مشکل بیمار در زمینه تهیه دارو رفع شده است.

جلالیان گفت: با مشارکت معاونت غذا و داروی استان اصفهان در زمینه بحث مشاوره دارویی و ارائه خدمات به بیماران، شهروندان می‌توانند با گرفتن تلفن ۱۹۰ در این زمینه اطلاعات لازم را از کارشناسان دریافت کنند.

وی به خانواده‌ها توصیه کرد: با توجه به وضعیت کنونی جامعه و شیوع بیماری کووید ۱۹ که وجود دارد بحث خود درمانی در بین شهروندان افزایش یافته است و لازم است افرادی که دچار علائمی در مورد این بیماری می‌شوند حتماً به پزشک مراجعه کنند و دارو را با تجویز پزشک مصرف کنند چرا که علائم بالینی این ویروس در بین بیماران متفاوت است و لازم است از خود درمانی و تجویز یک نسخه برای چند بیمار در خانواده اجتناب کنند.

کد خبر 443083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.