تجهیز ناوگان حمل و نقل شهری به سامانه "سیپاد"

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از به اجرا درآمدن طرح سیپاد خبر داد و گفت: طرح تجهیز ناوگان حمل و نقل شهری به سامانه هوشمند سیپاد به عنوان یکی از کلان پروژه‌های کشور که بر عهده سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نهاده شده است، در سال جاری به مرحله اجرا رسید.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، حسین رجب صلاحی اظهار کرد: از جمله مهم‌ترین ابزارهای ثبت پیمایش و هوشمندسازی ناوگان، دستگاه‌های موقعیت‌یاب هوشمند یا همان سیستم‌های AVL است که سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با همکاری وزارت نفت و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در بخش شهری، استاندارد فنی قابل‌پذیرش این دستگاه‌ها را در سال ۹۷ تهیه و در قالب طرح «سیپاد» ابلاغ عمومی کرد.

وی ضمن اشاره به طرح‌های هوشمندسازی ناوگان در کشور گفت: طرح یادشده در راستای تکمیل طرح پایش پیمایش شهری از سال ٩۶ در دستور کار قرار گرفت و پس از چندین ماه مطالعات کارشناسی و آسیب‌شناسی طرح‌های مشابه در سطح کشور، چارچوب کلی و استاندارد فنی سامانه، طراحی‌شده و پس از اخذ تأییدیه‌های لازم از نهادهای ذی‌ربط ابلاغ عمومی شد و مورد استقبال تعداد قابل‌توجهی از شرکت‌های توانمند در تولید و تأمین دستگاه‌های موقعیت‌یاب هوشمند واقع شد.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: استفاده از ظرفیت و زیرساخت ایجادشده، تخصیص یارانه‌ها و تسهیلات بخش حمل و نقل عمومی درون شهری نظیر سهمیه سوخت، لاستیک و سایر یارانه‌ها به مالکان ناوگان حمل و نقل شهری را هدفمند نموده که باعث صرفه‌جویی قابل‌توجهی در منابع ملی می‌شود.

رجب صلاحی گفت: تاکنون شش شرکت توانمند داخلی، دستگاه سیپاد را مطابق پروتکل‌های ابلاغی تولید نموده و جهت مشارکت در طرح سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی با اشاره به فرصت ایجاد شده برای همکاری شرکت‌های دانش بنیان و فناور عنوان کرد: در طرح سیپاد بازاریابی و فروش دستگاه به صورت کاملاً رقابتی انجام می‌شود. با سازوکارهای اتخاذشده، شرکت‌هایی که بتوانند رضایت بیشتری از سوی کاربران جلب کند، سهم بازار بیشتری کسب خواهد کرد.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه هر شرکتی که توانمندی تولید یا تأمین دستگاه را داشته باشد، پس از تأیید انطباق دستگاه تولیدی توسط مراکز آزمون ذی‌صلاح، در هر زمان امکان ورود به طرح را خواهد داشت، گفت: لذا هیچ‌گونه انحصاری در تأمین دستگاه وجود نخواهد داشت و بین شرکت‌های تولیدکننده، رقابتی سالم شکل خواهد گرفت که به اشتغال‌زایی در کشور و جهش تولید به‌عنوان شعار محوری سال ۹۹ نیز منجر خواهد شد.

کد خبر 442728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.