آغاز بهره‌برداری از پارک جنگلی "کفود" شاندرمن

پارک جنگلی کفود شاندرمن که اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد ریال برای احداث آن اختصاص داده شد به بهره برداری رسید.

مرتضی شهبازی شهردار شاندرمن، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این پارک جنگلی دارای امکاناتی همچون شش چشمه سرویس بهداشتی، آلاچیق برای استراحت، سکوی نصب چادر، نیمکت‌های فلزی برای نشستن و پایه‌های روشنایی به تعداد ۴۵ عدد است.

وی افزود: در این طرح سنگفرش ورودی پارک به مساحت ۹۰۰ متر مربع و در داخل پارک به طول ۳۰۰ متر مربع، پیاده رو بدون سنگفرش به طول ۸۵۰ متر مربع، نقاشی دیواری و مجسمه برای زیبایی بصری پارک اجرا شده است.

شهردار شاندرمن عنوان کرد: پروژه پارک جنگلی کفود شاندرمن را در سال ۱۳۸۸ که بنده مدیریت شهری شاندرمن را بر عهده داشتم، توانستم از منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان مجوز ۳۲ هکتار عرصه جنگلی شفارود را برای احداث پارک جنگلی دریافت کنم.

شهبازی اضافه کرد: بعد از انتخاب مشاور، روند اجرای طرح را در قالب کتابچه‌ای تهیه کردیم که در نهایت شهریور ۱۳۹۲ همکاری من با شهرداری شاندرمن به پایان رسید.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۴ شهردار وقت کتابچه طرح را اصلاح کرد. مساحت اجرای این پروژه را از ۳۲ هکتار به ۲۷ هکتار کاهش داد و پیست اسب سواری که در طرح پیش بینی شده بود را حذف کرد.

شهردار شاندرمن عنوان کرد: با آغاز بکار شورای اسلامی دوره پنجم بنده دوباره به عنوان شهردار انتخاب شدم و تکمیل پروژه در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.

شهبازی یادآور شد: در سال ۱۳۹۷یک میلیارد ریال اعتبار عمرانی در کمیته برنامه ریزی شهرستان ماسال به این طرح اختصاص داده شد، اما از این مبلغ ۳۹۰ میلیون ریال تخصیص یافت.

وی عنوان کرد: در سال ۱۳۹۸ نیز سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان به طرح اختصاص دادند که از این مبلغ ۶۲۸ میلیون ریال تخصیص پیدا کرد.

شهردار شاندرمن خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه درمجموع ۹ میلیارد ریال هزینه شده که یک میلیارد و ۱۰ میلیون ریال آن از اعتبارات عمرانی شهرستان بوده و مابقی بودجه از منابع داخلی شهرداری تأمین شده است.

به گزارش ایمنا، شهر شاندرمن از توابع شهرستان ماسال و در ۵۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 442663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.