تصمیمات آموزش و پرورش نباید موجب بروز التهاب در جامعه شود

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وزارت آموزش و پرورش باید به گونه‌ای تصمیم بگیرد که تبعات آن موجب بروز التهاب در جامعه نشود.

کوروش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نگرانی خانواده‌ها از حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در شرایط کرونایی، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش باید براساس واقعیات جامعه تصمیم گرفته و تصمیماتی که اتخاذ می‌کند موجب آرامش‌بخشی به خانواده‌ها شود.

وی افزود: شایسته نیست تصمیم‌گیران در این زمینه خود بانی ایجاد پارادوکس‌هایی شوند که رفتار دیگر شهروندان را نیز در رعایت پروتکل‌های بهداشتی تحت تأثیر قرار داده و تصمیمات به نحوی باشد که موجب نگرانی و اضطراب بیشتر مردم شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه برای رعایت کامل موازین بهداشتی حدود ۹ تا ۱۲ نفر دانش آموز را می‌توان در هر کلاس درس جای داد، تصریح کرد: در شرایطی که میانگین دانش آموزان حاضر در بسیاری از کلاس‌ها حتی در استان‌های برخوردار کشور بین ۳۰ تا ۴۰ نفر بوده و فضای کافی برای تشکیل کلاس‌ها با رعایت فاصله فیزیکی وجود ندارد، چگونه می‌توان به رعایت نکات بهداشتی در مدارس امید داشت؟

وی ادامه داد: آیا مسئولان آموزش و پرورش کشور قصد دارند رعایت نکات بهداشتی را به‌طور نمایشی اعلام کنند و در عمل دانش آموزان را به شکل عادی در کلاس‌ها جای دهند؟

محمدی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش باید به گونه‌ای تصمیم گیرد که تبعات آن موجب بروز التهاب در جامعه نشود، خاطرنشان کرد: وقتی وضعیت یک استان قرمز است، بسیاری از خانواده‌ها راضی به حضور فرزند خود در مدرسه نخواهند شد.

وی اضافه کرد: از دانش آموزانی که در دوره کودکی هستند و با اقتضائات این دوره سنی در مدارس حضور پیدا می‌کنند نباید انتظار داشت نکات بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: بهترین تصمیم در این رابطه تشکیل کلاس‌های درسی به‌صورت غیرحضوری است بنابراین به جای دستورات هیجانی باید مشکل ۲۰ درصد از دانش آموزانی که توان خرید گوشی هوشمند را ندارند رفع شود تا آن‌ها نیز بتوانند با مدرسه ارتباط برقرار کنند.

وی اظهار کرد: در صورتی که کلاس‌های غیرحضوری برگزار شود، مدارس مانند گذشته فعال نخواهند بود و در هزینه‌های نگهداریشان صرفه‌جویی می‌شود بنابراین دولت می‌تواند از محل این صرفه‌جویی منابع مالی موردنیاز برای خرید تلفن‌های هوشمند دانش آموزان کم بضاعت را تأمین کند؛ آموزش و پرورش باید خود را در این خصوص مکلف دانسته و با احساس مسئولیت نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشد.

کد خبر 442502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.