سرخ کردن گوشت خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد

نتایج بررسی‌های شده توسط محققان نشان می‌دهد که سرخ کردن یا گریل کردن گوشت می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان با انجام مطالعات بسیار به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده باعث افزایش یک ترکیب پروتئینی در بدن می‌شود که خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد. زمانی که گوشت قرمز با دمای بالا کباب یا سرخ شود ترکیبی به نام "محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته" (AGEs) در بدن ایجاد می‌شود؛ زمانی که این ترکیب در بدن فرد تجمع یابد عملکرد طبیعی سلول‌ها را مختل می‌کند.

مصرف غذاهایی که حاوی مقدار زیادی ترکیب AGE است می‌تواند میزان دریافتی روزانه AGE را تا ۲۵ درصد افزایش دهد و منجر به سفت شدن عروق و میوکارد (ماهیچه قلب)، التهاب و استرس اکسیداتیو می‌شود. گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر دو نوع رژیم غذایی بر بیماری‌های قلبی تحقیق جدیدی کردند. رژیم غذایی اول شامل مصرف مقدار زیادی گوشت قرمز و حبوبات فرآوری شده بود، رژیم غذایی دوم نیز سرشار از غلات کامل، لبنیات، آجیل، حبوبات و گوشت سفید پخته شده با روش آب‌پز یا بخارپز بود.

نتایج بررسی‌های جدید نشان داد مصرف رژیم غذایی حاوی گوشت قرمز، سطح AGE موجود در خون را به میزان قابل توجهی افزایش داده و می‌تواند باعث بروز بیماری‌های قلبی عروقی شود. بنابراین لازم است افراد به منظور کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مصرف گوشت قرمز را کاهش داده و به نحوه پخت آن توجه کنند. بر اساس یافته‌های جدید سرخ کردن یا گریل کردن گوشت روش مناسبی نیست و می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش دهد.

نتایج این مطالعه در مجله Nutrients منتشر شده است.

کد خبر 442418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.