آغاز فعالیت رسمی ستاد مهر در اصفهان/رفع سد معبر فروشندگان اتومبیل حاشیه اتوبان چمران

شهردار اصفهان گفت: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید فرمان آغاز فعالیت‌های ستاد مهر صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی امروز _پنجشنبه ۱۳ شهریورماه ۹۹_ در برنامه رادیویی "شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو"، اظهار کرد: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید آئین آماده‌باش عملیاتی طرح ستاد مهر ۹۹ شهر اصفهان برگزار و فرمان آغاز فعالیت‌های ستاد مهر صادر شد.

وی با بیان اینکه سال‌های قبل به مناسب فعالیت رسمی ستاد مهر از مقابل گلستان شهدا برنامه ویژه‌ای برگزار می‌شد، اما امسال به دلیل شرایط کرونایی اجرای برنامه متفاوت انجام شد، ادامه داد: در میادین شهر برنامه ویژه‌ای به صورت زنده اجرا شد و در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر، مدیرکل آموزش و پرورش و رئیس پلیس راهور استان با حضور در مرکز مدیریت کنترل و ترافیک شهرداری فرمان آغاز فعالیت رسمی ستاد را صادر کردند.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه تعطیلی برای امر آموزش امکان پذیر نیست، زیرا اقدامی مستمر و دائمی برای دانش آموزان است، افزود: در شهرداری تمام امکانات لازم را برای حمل و نقل دانش آموزان با استفاده از مترو و اتوبوس فراهم شده است همچنین سرویس‌های دانش آموزی پیش بینی و مسیرها هموار شده است، اما با توجه به شرایط سخت کرونایی نه تنها در اصفهان بلکه در تمام شهرهای جهان، مردم نباید بی‌تفاوت باشند.

وی با بیان اینکه رفتار برخی شهروندانی که نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، بسیار نگران کننده است، گفت: در حال حاضر آمار شیوع کرونا افزایش یافته و شاهد اتفاقات غم‌انگیز در زمینه ابتلاء و فوت شهروندان هستیم، بنابراین مردم باید مراقبت‌های لازم را انجام داده و این موضوع را جدی بگیرند.

نوروزی تاکید کرد: دانش آموزان که سرمایه‌های آینده کشور هستند و فردای جامعه را رقم می‌زنند باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند تا علاوه بر حفظ سلامتی خود دیگران را نیز در معرض بیماری و خطر قرار ندهند و هزینه‌های سنگین را به جامعه و شهر و خانواده تحمیل نکنند.

مهار کرونا با بسیج همگانی و تعامل و همکاری شهروندان

وی اظهار کرد: متأسفانه شیوع کرونا گسترش یافته و اگر درک عمیقی از این تهدید نداشته باشیم، شرایط بسیار سخت و دشوارتر خواهد شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر در تمام پارک‌ها و مراکز تفریحی، کوه صفه، ناژوان و شهر رویاها رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد توجه و تاکید قرار گرفته و مردم نیز باید بر فعالیت شهرداری نظارت کنند و چنانچه مسئولان شهرداری دستورالعمل‌ها را نادیده می‌گیرند، موارد را منعکس کنند چرا که حفظ سلامت مردم مهمترین موضوع است.

وی افزود: می‌توان با بسیج همگانی و تعامل و همکاری جمعی شیوع ویروس کرونا را مهار و از حوادث غم‌انگیز ناشی از آن جلوگیری کرد.

ایجاد شبکه دوچرخه‌سواری در شهر

نوروزی با بیان اینکه باید برای کاهش آلودگی‌ها و ترافیک از وسایل نقلیه عمومی همچون اتوبوس، مترو و دوچرخه استفاده کنیم، گفت: اصفهان از یکصد سال قبل به شهر دوچرخه‌ها شهرت داشته و شرایط جغرافیایی این شهر زمینه لازم برای استفاده شهروندان از این وسیله پاک را فراهم کرده است.

وی اظهار کرد: زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری شهروندان در شهر فراهم شده، اما رانندگان باید هوای دوچرخه‌سواران را داشته باشند و البته دوچرخه‌سواران نیز هنگام تردد در معابر شهر مراقب خود باشند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: دوچرخه‏‬ سواری باید جایگزین خودروها شود تا آلودگی هوا و ترافیک کاهش یافته و آرامش برای مردم تأمین شود.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در هر منطقه یک مسیر دوچرخه طراحی و اجرا می‌شود تا شبکه بزرگ دوچرخه‌سواری در شهر ایجاد شود.

ساماندهی محدوده کانال جی‏‬ شیر

نوروزی با اشاره به وضعیت نابسامانی کانال جی شیر، ادامه داد: این کانال سیمای خوبی ندارد، وضعیت آن خاص و پیچیده بوده چراکه بخشی از آن در منطقه چهار، بخشی در منطقه ۱۵ و بخشی در حریم شهر قرار دارد و حریم کانال در اختیار آب منطقه‌ای است که شهرداری اختیار لازم برای انجام اقدامات در حریم را ندارد.

وی ادامه داد: جلسه‌ای با مسئولان سازمان آب منطقه‌ای برگزار و موضوع کانال جی شیر مطرح و تفاهم نامه‌ای امضا شد تا مسئولان آب منطقه‌ای برای حریم پیرامونی این کانال چاره‌اندیشی کنند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه انتهای مادی نیاصرم به کانال جی شیر منتهی می‌شود، گفت: از این مادی جوی‌هایی برای استفاده کشاورزان وجود دارد که ترمیم آنها همکاری و مشارکت کشاورزان را می‌طلبد.

آزادسازی تدریجی خیابان رکن‌الدوله شرقی

وی با اشاره به عرض کم خیابان رکن‌الدوله شرقی، اظهار کرد: آزادسازی و تعریض این خیابان به صورت تدریجی انجام می‌شود و عقب نشینی لازم هنگام درخواست مالکان برای دریافت پروانه ساختمانی جهت ساخت و ساز جدید یا تعمیرات اساسی انجام می‌شود.

نوروزی با اشاره به دسترسی‌های محلی بلوار شفق در اتوبان ذوب آهن برای ورود به شهرک امیرحمزه، گفت: از محل اتوبان ذوب آهن به سمت میدان قائمیه و با دور زدن این میدان، امکان دسترسی به شهرک امیرحمزه وجود دارد.

وی در خصوص آزادسازی چشمه باقرخان حدفاصل خیابان بزرگمهر تا خیابان همدانیان، گفت: در این مسیر عرض ترافیکی مناسب وجود ندارد و دسترسی برای مردم را دشوار ساخته است از این رو خط بدنه اولیه در طرح تفصیلی سال ۹۲ بازنگری و سال ۹۴ ابلاغ شد.

شهردار اصفهان ادامه داد: از حدود ۳۰ سال پیش برای اجرای عرض ترافیکی مناسب چشمه باقرخان محدوده بزرگمهر تا خیابان همدانیان بودجه پایدار و ردیف آزادسازی در نظر گرفته شده، اما برخی مشکلات آزادسازی‌ها را با تأخیر رو به رو کرده که این مسائل باید برای مردم شفاف‌سازی شود.

وی تاکید کرد: آزادسازی مسیر چشمه باقرخان با توجه به حجم سنگین فعالیت‌ها باید فاز بندی و اجرایی شود.

رفع سد معبر فروشندگان اتومبیل حاشیه اتوبان چمران

نوروزی با اشاره به مشکل سد معبر به واسطه فعالیت فروشندگان اتومبیل در حاشیه اتوبان چمران، اظهار کرد: فعالیت تعداد زیادی از نمایشگاه‌های فروش اتومبیل در حاشیه این اتوبان باعث سد معبر شده‌اند که با استفاده از قانون شهرداری و انجام مذاکرات لازم با اتحادیه فروشندگان اتومبیل می‌توان از بروز اینگونه تخلف‌های شهری جلوگیری کرد.

وی گفت: بر اساس تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز آن و میدان، پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب، سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع بوده و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن به وسیله مأموران خود اقدام کند.

شهردار اصفهان در ارتباط با رفع مشکل سد معبر فروشندگان اتومبیل در حاشیه اتوبان چمران، مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان را موظف کرد که تا دو هفته آینده پیگیری‌های لازم را انجام دهد تا نتیجه رسیدگی به شهروندان اطلاع رسانی شود.

کد خبر 442260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    9 1
    یک فکری هم به نمایشگاه های خودرو خیابان جی به خصوص بین خیابان تالار و سروستان بکنند که باعث ترافیک شدید از بعد تقاطع شهید آقابابایی می شوند . با سپاس
  • رضا حسینی تودشکی IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    7 0
    آقای شهردار چرا در خیابان مبارزان واقع در خیابان بزرگمهر، مجوز احداث پنج تا شش طبقه داده می شود در حالیکه برای عریض شدن خیابان فکری نمی شود؟
  • حمیدرضا مرادی IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    4 2
    با سلام و خسته نباشید خدمت آقای شهردار اگر در خیابان جی- خیابان همدانیان، بازار روز کوثر احداث شده است، پس چرا میوه فروشی ها در خیابان جی حد فاصل پل جی تا همدانیان قارچ گونه افزایش پیدا کرده اند و ترافیک خیابان جی را افزایش داده اند؟
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    4 1
    انها که تهی دستنو شناسایی کنید و،،،،،،
  • حسین FR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    2 0
    سلام طرح ترمینال زینبیه کی اجرامیشد
    • IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
      4 0
      انشالله تا آخر امسال
  • علیرضا IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    6 2
    آقای شهردار شما را به پیر پیغمبر جوان عزیزان بگو یه مقدار این کاسبهای دورگرد را اذیت نکنند به خدا گرفتارم و هیچ شغل دیگه ای ندارم شمارا به امام حسین قسم میدم کمکشون کنید
  • مهرداد IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    4 0
    سلام لطفا مسیر خیابان شهید شیرانی به سمت اتوبان چمران منظور پل رباط هست بچه‌ها برای رفت و آمد به مدرسه هیچ امنیتی ندارند فکر کنم پل عابر مشکل را حل کند التماس تفکر
  • مهدی IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    4 1
    آيا اصلا کسی به فکر عابر پیاده هست، همشون شعار میدن
  • IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    3 0
    با عرض سلام و احترام. به استحضار می رساند ابتدای ورودی چمران ازسمت لاله ترافیک زیادی وجود دارد خواهشمندم درصورت صلاحدید دستورفرمایید اقدامي دراین خصوص بعمل آورند.
  • محمد IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    1 0
    چهار راه شیخ طوسی جتب شهرداری متطقه ۱۰ نیاز پل زیر گدر یا روگدر دارد کسی توجه نمی کند
  • رضا IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    2 0
    خیابان بعثت _ تقاطع چمران نیاز احداث پل رو گدر دارد
  • حسنعلی IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    4 0
    طرح آژاد سازی خیابان محوری لصفهان ادامه فلاطوری بلا تکلیف مانده است
  • منصور IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    3 0
    کوچه شهید دباغیان خیابان زینبیه نیاز به آزاد سازی دارد همیشه مشکل تردد و عبور و مرور دارد
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    2 0
    یه فکری برا تعریض خیابان گلزار شمالی بسمت احمدآباد بکنید به خدا ساکنین این منطقه به خاطر ترافیک و تجمع کسبهای میوه فروش دوبله پارک کردن ماشین‌ها خیلی در عذاب هستند
  • علیان IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    0 0
    چرا شهرداری منطقه هشت. هر روز ارتفاع ساختمان ها بالاتر می‌برد برای پول بیشتر .
  • حمید JP ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    0 0
    آقای شهردار عزیز لطفا در مورد ازاد سازی طرح حادی منطقه جیشیر و هیستان و روستاهای ان اطراف اقدام کنید تا عده ای که دارای وسع کم هستن بتونن صاحب مسکن بشن
  • محمدعلی IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    0 0
    با سلام ترتیبی اتخاذ فرمائید که خط دوچرخه سواری از مسیرهای مشتاق وجی به پیست دوچرخه سواری اشراق کنارشهررویاها ایجاد شود