کلاس‌های حضوری مدارس باید اختیاری برگزار شود

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: دولت حق ندارد مردم را مجبور کند که فرزندانشان را به مدرسه بفرستند و در غیر این صورت باید پاسخگوی حفظ جان دانش آموزان باشد. در حال حاضر بسیاری از خانواده‌ها نگران نحوه بازگشایی مدارس هستند و به همین دلیل رفتن به کلاس‌های حضوری باید اختیاری باشد.

حسینعلی شهریاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درخصوص امکان برگزاری حضوری مدارس اظهار کرد: در حالی که اکثر استان‌های کشور در وضعیت هشدار قرار دارند، اما جهت بازگشایی مدارس نمی‌توانند دانش آموزان را ملزم به استفاده از ماسک کنند؛ زیرا برخی دانش آموزان در سنی هستند که توجیه آنها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی دشوار است.

وی افزود: با توجه به شروع فصل پاییز، بیماری آنفلوآنزا هم گسترش پیدا می‌کند؛ بنابراین نحوه بازگشایی مدارس نیاز به تدبیر جدی دارد، نباید رئیس جمهور نظرات غیرکارشناسی خود را اعمال کند بلکه که باید به نظرات متخصصان حوزه بهداشت و درمان توجه کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: دولت حق ندارد مردم را مجبور کند که فرزندانشان را به مدرسه بفرستند در غیر این صورت باید پاسخگوی حفظ جان دانش آموزان باشد. در حال حاضر بسیاری از خانواده‌ها نگران نحوه بازگشایی مدارس هستند و به همین دلیل رفتن به کلاس‌های حضوری باید اختیاری برگزار شود.

شهریاری ادامه داد: در حال حاضر شرایط برای برگزاری حضوری کلاس‌ها مهیا نیست؛ زیرا بسیاری از مدارس کشور توانایی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را ندارند.

به گزارش ایمنا، رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت با تاکید بر اینکه اولویت اول ما آموزش حضوری با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی است، گفت: بدون مشارکت خانواده‌ها، رعایت پروتکل‌ها در مدارس امکان پذیر نیست.

کد خبر 442096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.