۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
نیمی از بازارهای مشهد ایمن نیست

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: از مجموع ۱۲ بازار ناایمن شناسایی شده شهر مشهد تنها شش بازار برای ایمن‌سازی ابنیه و تاسیسات ساختمانی خود تشکیل پرونده داده‌اند.

آتشپاد دوم امیر عزیزی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پس از اعلام ضرب‌الاجل شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد برای ایمن‌سازی اماکن عمومی این کلانشهر، در مرحله نخست ۱۲ بازار ناایمن در سطح مشهد شناسایی و اعلام شدند.

وی ادامه داد: مهلت قانونی برای ایمن‌سازی این بازارها هفته آینده به پایان می‌رسد اما تاکنون فقط متولیان شش بازار برای ایمن‌سازی تشکیل پرونده داده‌اند.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه موضوع ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن در مشهد از تیرماه گذشته با جدیت در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با توجه به ورود دادگستری به موضوع ایمن‌سازی اماکن در این کلانشهر، در صورت بی‌توجهی مالکان اماکن ناایمن اقدامات قضائی و پلمب آنها صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: "سرای عزیزالله‌اف واقع در کوچه عباس‌قلی خان، پاساژ فیروزه واقع در چهارراه شهدا، مجموعه ۱۱ سرای تجاری در محدوده خیابان هفده شهریور، بازار حضرتی واقع در خیابان نواب صفوی، بازار مرکزی واقع در چهارراه شهدا، پاساژ مدرس واقع در خیابان چهارطبقه، بازار مولوی واقع در بلوار مصلی، پاساژ فردوسی واقع در چهارراه خسروی، بازار حکیم و مجتمع تجاری امینی واقع در ابتدای خیابان امام خمینی (ره)، بازار رضا واقع در میدان بیت‌المقدس و مجتمع مسکونی تجاری زیست خاور واقع در میدان شریعتی" به عنوان "مجتمع‌های ناایمن" در مشهد معرفی شده‌اند.

آتشپاد عزیزی با بیان اینکه حدود سه هزار مکان تجمعی پر خطر در مشهد وجود دارد، گفت: از اول مرداد ماه تا اول شهریور ماه نزدیک به ۲۰ بازدید مشترک صورت گرفته و چهار جلسه هم در مناطق با حضور مالکان اماکن پرخطر یا ناایمن در مناطق مختلف شهرداری مشهد برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد اماکنی که در مرحله اول با کمک شهرداران مناطق شناسایی شده حدود سه هزار اماکن مختلف اعم از اماکن تجمعی تا یک پیک‌نیک پرکنی پرخطر است که به سطح بندی آنها پرداختیم.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد تاکید کرد: بررسی سطح ایمنی ساختمان‌های دولتی که بیشترین حجم تردد افراد در آنها وجود دارد در دستور کار کارگروه ایمن سازی اماکن پرخطر و ناایمن شهر مشهد قرار دارد و بزودی وضع این مکان‌ها زیر ذره‌بین کارشناسان آتش نشانی و اعضای کارگروه قرار خواهد گرفت.

کد خبر 442025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.