عزم سردار برای فتح پاستور

فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

حسین دهقان خود را برای انتخابات ۱۴۰۰ آماده می‌کند

لباس نظامی به تن دارد اما گفته می‌شود گوشه چشمی به کت‌وشلوار رئیس‌جمهوری دارد؛ سردار حسین دهقان هرچند سیاست‌مدار به معنای کلاسیک آن محسوب نمی‌شود و هم‌اکنون مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی است اما با سه دولت با رویکردهای مختلف کار کرده و جای تعجب نیست که خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ هم آماده کند. او که دکترای مدیریت خود را از دانشگاه تهران گرفته از فرماندهان جنگ ایران و عراق محسوب می‌شود که سابقه فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران را نیز در کارنامه دارد. سردار دهقان در دولت سیدمحمد خاتمی قائم‌مقام وزیر دفاع بود و در دولت اول احمدی‌نژاد به‌عنوان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور داشت، در دولت اول روحانی نیز به‌عنوان وزیر دفاع انتخاب شد اما در دولت دوم او حضور نداشت و به‌عنوان مشاور مقام معظم رهبری انتخاب شد.

اینکه چرا از سردار دهقان به‌عنوان یکی از گزینه‌های ریاست‌جمهوری سال بعد نام برده می‌شود، احتمالاً به گفت‌وگوی او با سالنامه سال ۹۷ مجله مثلث برگردد، آنجا که گفته بود: «در ۹۶ هیچ‌وقت اراده‌ای برای این کار نداشتم. برای ۱۴۰۰ بسته به زنده‌بودن دارد». همین جمله نشان می‌دهد که سردار تجربه حضور در سه دولت را پشتوانه خود کرده تا شانس خود را برای ۱۴۰۰ امتحان کند. کار با سه دولت این پتانسیل را برای دهقان ایجاد کرده که خود را فراجناحی بداند و اما اینکه دو جناح مهم کشور تن به حضور یک فرد غیرجناحی بدهند کار را برای او دشوار می‌کند؛ چراکه هم اصولگرایان تجربه تلخ احمدی‌نژاد را دارند و هم اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند دوباره وارد بازی «نامزد اجاره‌ای» شوند؛ هرچند آنها برخلاف اصولگرایان هیچ‌گاه روی خوشی نیز به کاندیدای نظامی نشان نداده‌اند.

کنایه مشاور قالیباف به اماراتی‌ها

حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل و دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی تلفنی با سلیم الزعنون رئیس مجلس ملی فلسطین با ابلاغ سلام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به وی، برای ملت مبارز و مقاوم فلسطین آرزوی توفیق و بهروزی و پیروزی نهایی کرد.

وی افزود: مقاومت ملت فلسطین در مسیر مبارزه مشروع برای آزادی کامل سرزمین تاریخی و مادری خود از چنگال اشغال صهیونیست‌ها وعده‌ای الهی است که قطعاً محقق خواهد شد.

امیرعبداللهیان سازش امارات با جنایتکاران صهیونیست و همراهی برخی سران عربی با رژیم جعلی صهیونیستی را نمایشی، کودکانه و نابخردانه توصیف و این اقدام تحریک آمیز را محکوم و ناقض صلح و امنیت منطقه خواند. دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مقاومت را قدرتمند، فعال، هوشمند و حاضر در صحنه خواند.

وی تاکید کرد: امروز مقاومت این قدرت را دارد که رژیم صهیونیستی را مجبور به تمکین مطالبات ملت فلسطین کند. سلیم الزعنون رئیس مجلس فلسطین نیز در این مکالمه تلفنی از توجه مقام معظم رهبری، مردم و دولت کشورمان به موضوع فلسطین تشکر کرد.

امیر حیدری: قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران باعث شد استکبار جهانی با ترس منطقه را ترک کند

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در بازدید از پادگان ۲۵۸ شهید پژوهنده این نیرو در شهرستان نهبندان گفت: امروز قدرت سیاسی و بازدارندگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران باعث شده استکبار جهانی حتی جرأت حضور در منطقه را نداشته باشد و با ترس منطقه را ترک کند.

وی با اشاره به توان بالای دفاعی و قدرت رزمی نیروی زمینی ارتش افزود: تولید تجهیزات و تسلیحات نظامی در نیروی زمینی ارتش موجب شد تا این نیرو در قدرت دفاعی به جایگاه مطلوبی برسد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش، امنیت پایدار در شرق کشور را مرهون تلاش و جانفشانی همه نیروهای مسلح دانست و گفت: هم اکنون امنیت بسیار خوبی در مرزهای شرقی و جنوب شرقی کشور و شمال شرقی کشور برقرار است که این حاصل حضور قدرتمند یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی است و تلاش می‌کنیم تا مردم این مناطق در امنیت پایدار زندگی کنند.

لاریجانی تغییر کرده اما اصلاح‌طلب نشده است

بیژن مقدم، تحلیلگر مسائل سیاسی درباره تفاوت لاریجانی انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ با لاریجانی سال ۱۴۰۰ گفت: به طور طبیعی همه افراد تفاوت می‌کنند، آقای لاریجانی هم مانند سایر افراد تغییراتی را در فکر و ذهن دارد اما این به آن معنا نیست که لاریجانی اصولگرا شده لاریجانی اصلاح‌طلب.

در روزهای اخیر برخی رسانه‌ها از قول علی لاریجانی نقل کردند، او به شرط آنکه فقط نامزد اصلاح‌طلبان نباشد نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شود و گفته همچون حسن روحانی باید اقبال راست سنتی را هم با خود داشته باشد.

بیژن مقدم درباره شرط علی لاریجانی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: هیچ منبع معتبری تا به حال چنین شرط گذاری را تأیید نکرده و معلوم نیست چنین جمله‌ای از طریق چه کسی نقل شده است اما فارغ از این مسئله، اگر بخواهیم فقط براساس همین یک جمله تحلیل کنیم به نظر می‌رسد این جمله خطاب به اصلاح‌طلبان بیان شده است، نه اصولگراها. در مجموع معتقدم چنین خبری خیلی واقعیت ندارد.

وی افزود: از چند ماه دیگر مباحث مربوط به انتخابات ریاست جمهوری جدی‌تر می‌شود باید مراقبت کنیم ظرفیت‌های جریان اصولگرایی حفظ شوند. شرایط انتخابات سال ۱۴۰۰ نیز قابل پیش بینی نیست چون نمی‌دانیم چه کسانی قطعاً می آیند بنابراین مبادا روی حدس و گمان ظرفیت‌های اصولگرایی را از بین ببریم.

کد خبر 441983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.