پیشنهاد معرفی تکایای پایتخت در هفته تهران

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: معرفی تکایای قدیمی و تاریخی تهران و برجسته کردن موقعیت آنها در سطح محلات با توجه به آنکه در ایام عزاداری حسینی هستیم، یکی از موضوعاتی است که امسال در هفته تهران می‌تواند مورد توجه باشد.

به گزارش ایمنا، سید آرش حسینی میلانی امروز (سه‌شنبه) در نشست همفکری برای بزرگداشت هفته تهران گفت: سال گذشته تجربه خوبی برای بزرگداشت هفته تهران داشتیم که براساس آن، تلاش کردیم هفته تهران را با موضوعات خاص و محلی شهر گره بزنیم که شورایاری‌ها در این زمینه، مشارکت و همکاری خوبی داشتند.

وی با طرح پیشنهاداتی برای گرامیداشت هفته تهران اظهار داشت: معرفی تکایا قدیمی و تاریخی تهران و برجسته کردن موقعیت آنها در سطح محلات با توجه به آنکه در ایام عزاداری حسینی هستیم، یکی از موضوعاتی است که امسال در هفته تهران می‌تواند مورد توجه باشد.

نایب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها معرفی طبیعت پایتخت را یکی از دستورکارهای هفته تهران برشمرد و خاطرنشان کرد: سال گذشته هم یک روز از هفته تهران به یکی از میراث طبیعی شهر تهران و کوهستان توچال اختصاص داشت.

حسینی میلانی ادامه داد: پیشنهاد این است که مردم و شورایاران هر محله‌ای، درخت نمادین و شاخص محله را معرفی کنند چون درختان شهر تهران بیش از گذشته نیازمند پاسداری و مراقبت مردمی هستند و این دارایی‌های سبز شهر با آسیب‌های مختلف از جمله در حوزه آب و خاک روبرو هستند.

وی به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: با جامعه دانش‌آموزی روبرو هستیم که به دلیل شیوع کرونا مجبور به ماندن در منازل هستند و به شدت هم درگیر فضای مجازی شده‌اند. پیشنهادی که در این باره مطرح است برگزاری مسابقه شبیه‌سازی شهر تهران است. برگزاری چنین مسابقه‌ای قبلاً در مشهد سابقه داشته و توسط یک نرم‌افزار شبیه‌ساز انجام می‌شود که می‌تواند به پیوند بیشتر دانش‌آموزان و نسل جدید با تهران کمک کند.

عضو شورای شهر تهران تکریم جامعه پزشکی و معلمان را ضروری دانست و اضافه کرد: پزشکان و پرستاران در ایام شیوع کرونا نقش ویژه‌ای در تأمین امنیت سلامت شهر و شهروندان محلات داشتند. در هر محله‌ای، پزشکان و پرستارانی حضور دارند که محل کار یا فعالیت آنهاست و گرامیداشت آنها بر تقویت هویت محله‌ای مؤثر است.

حسینی میلانی افزود: معلمان فداکار بسیاری در محلات فعالیت داشته‌اند که گرامیداشت آنها از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین در محلات مدارسی هستند که قدمت تاریخی و کارکرد هویت‌بخشی پیدا کرده‌اند که می‌توان آنها را در هفته تهران معرفی و برجسته کرد.

کد خبر 441941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.