۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
فرهنگ عاشورا از لنز عکاسان

مؤسس و مدیر حوزه هنری لمس نگاه گفت: با توجه به کمتر شدن حضور مردم در مراسم سوگواری محرم سعی کردیم که حس و حال و هوای این ایام را در فضای مجازی به وجود آوریم.

حمیدرضا مهربان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، در مسابقه "سوگواره عکس حسینی لمس نگاه"، شاهد ارائه آثار جدید و سوژه‌های نو بودیم. تفاوت مسابقه امسال با سال‌های گذشته دریافت عکس‌های آرشیوی بود زیرا سوگواری‌های امسال قابلیت مانور عکاسی نداشتند و برخی سوژه‌های کرونایی را ارسال کردند.

وی افزود: موضوع سوژه‌های "سوگواره عکس حسینی لمس نگاه" محرم است و محدود به سوژه خاصی در محرم نیست. شرکت کنندگان در این فراخوان در وصف محرم، عاشورا، فرهنگ و شعور حسینی آثار خود را ارسال کردند. البته همه آثار به مرحله داوری نمی‌رسد و در ابتدا آثار پایش شده و آثار ضعیف حذف می‌شوند.

مؤسس و مدیر حوزه هنری لمس نگاه تصریح کرد: در مجموعه لمس نگاه، افراد دغدغه‌مند و پایبند به مسائل اعتقادی حضور دارند که به علت شیوع ویروس کرونا و محدودتر بودن برپایی هیئت‌ها نسبت به سال گذشته توانایی برگزاری مراسم را نداشتند. با توجه به کمتر شدن حضور مردم در مراسم سوگواری محرم، سعی کردیم که حس و حال و هوای این ایام را در فضای مجازی به وجود آوریم. به عنوان فعال رسانه‌ای وظیفه ما برداشتن قدمی در خصوص ترویج فرهنگ عاشورایی و گسترش آن است.

مهربان خاطر نشان کرد: در این مسابقه، ده نفر به عنوان برگزیده انتخاب خواهند شد که از پنج نفر اول با دادن جوایز نقدی و از پنج نفر دوم با جوایز غیرنقدی تجلیل خواهد شد. سعی ما بر این است آثاری که نسبت به دیگر آثار بهتر بودند اما در حد برتر شدن نبودند را دریک نمایشگاه آنلاین به صورت کلیپ به نمایش بگذاریم. داوران انتخابی برای این مسابقه، از عکاسان خبری مطرح هستند که با موضوع این رقابت آشنایی دارند.

کد خبر 441880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.