افزایش ۴۰ درصدی آثار بخش رسانه‌های خبری سوگواره ملت امام‌حسین(ع)

دبیر بخش رسانه‌های خبری دومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) از افزایش ۴۰درصدی آثار این بخش نسبت به آثار دریافتی سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا قربان‌زاده با اشاره به رشد کیفی و افزایش ۴۰ درصدی آثار بخش رسانه‌های خبری سوگواره نسبت به آثار دریافتی سال گذشته، اظهار کرد: جلسه داوری نهایی آثار ارسالی به دبیرخانه در بیستم بهمن‌ماه امسال در نمایندگی تهران دفتر تبلیغات اسلامی داوری شد که اسامی برگزیده‌ها در روز اختتامیه اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در فراخوان بخش رسانه‌های خبری دومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین (ع)، تلاش شد تا بتوانیم ندای «ثَبِت لی قدم صِدق عِندک مع‌الحسین و اصحاب‌الحسین» را به جریانی همگانی تبدیل و از این گذر، فضای مجازی را به حسینیه‌ای اعظم بدل کنیم.

دبیر بخش رسانه‌های خبری دومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین (ع) با اشاره به اهداف بخش رسانه‌های خبری، افزود: شناسایی ظرفیت‌های مطبوعات در عرصه معرفی نهضت حسینی و تلاش برای معرفی بهتر آنان، تقدیر از خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و فعالان برتر در حوزه معرفی نهضت عاشورا، شبکه‌سازی پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای عاشورایی، کمک به تأسیس و توسعه مطبوعات عاشورایی در فضای رسانه‌ای کشور و برجسته‌سازی مسائل و سوژه‌های عاشورایی قابل حضور در ساحت رسانه از اهداف ما در این سوگواره بود.

وی ادامه داد: کمک به ارتقای کمی و کیفی تولیدات رسانه‌ای عاشورایی، تقویت فضای رقابتی برای تولید محصولات رسانه‌ای عاشورایی، تقویت تعامل میان خبرنگاران و فعالان عاشورایی عرصه مطبوعات و رسانه با نهادهای دینی، فرهنگی و رسانه‌ای و ترغیب خبرنگاران و فعالان رسانه به مطالعه، تحقیق و پژوهش در موضوعات عاشورایی و تولید محتوا در این زمینه از دیگر اهداف این بخش بود.

قربان‌زاده با اشاره به دعوت از خبرنگاران، فعالان رسانه و پیشکسوتان عرصه اطلاع‌رسانی برای مشارکت در این سوگواره گفت: بخش رسانه‌های خبری دومین سوگواره در چهار قالب تیتر، خبر، گزارش و مصاحبه، میزبان دریافت آثار فعالان حوزه رسانه بود و در بخش داوری نیز رضا حسین‌زاده، سیدعلی میررضوی و محسن مهدیان از استادان خبر و اطلاع‌رسانی به قضاوت پرداختند.

وی با قدردانی از شرکت‌کنندگان در بخش خبری این سوگواره و استقبال از کارگاه «خبرنگاری در میدان» از سری برنامه‌های این دوره از سوگواره خاطرنشان کرد: امیدواریم با همراهی خبرنگاران و با ورود به ابعاد کمترپرداخته‌شده این نهضت، بتوانیم یاریگر پیام‌رسان کربلا حضرت زینب کبری (س) در صدور پیام عاشورا به جهانیان باشیم.

کد خبر 644117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.