۱۰ درصد مهدهای کودک استان تعطیل شده‌اند/بازگشایی مهدهای کودک از ۱۵ شهریور

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: امسال به علت شیوع بیماری کرونا ۱۰ درصد از مهد کودک‌های استان موقتاً تعطیل شده اند. مدیران برخی مهدها درخواست تعطیلی یک ساله داده‌اند و با آن موافقت شده است.

مجتبی ناجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت مهد کودک‌های استان اصفهان، گفت: امسال به علت شیوع بیماری کرونا ۱۰ درصد از مهدهای کودک استان موقتاً تعطیل شده‌اند، مدیران برخی مهدها درخواست تعطیلی یک ساله داده‌اند که با آن موافقت شده است.

وی در خصوص آمار مهدهای کودک استان اصفهان، افزود: تعداد ۷۳۰ مهد کودک در سراسر استان فعالیت می‌کردند و حدود ۴۰ هزار کودک در آنها به فراگیری مشغول بودند، اما همانطور که گفتم تعدادی از آنها موقتاً تعطیل شده‌اند و مابقی مهدها همچنان فعال هستند، همچنین با توجه به تعطیلی برخی مهدها با تعدیل نیروی کار مربیان مواجه شده‌ایم.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان، در خصوص آخرین وضعیت مهدهای کودک استان، خاطر نشان کرد: همه مهدهای کودک استان موظف هستند با اجرای پروتکل بهداشتی که وزارت بهداشت آن را مشخص کرده فعالیت خود را ادامه دهند.

وی در تشریح این موضوع، گفت: توزیع ماسک، استفاده از وسایل ضد عفونی و چینش کودکان با حفظ فاصله‌های لازم جزء برنامه‌های بهداشتی مهدهای کودک است، همچنین مدیران مهدها موظف هستند از یک سوم ظرفیت آموزشگاه و محل مهد استفاده کنند.

ناجی در خصوص کاهش آمار پذیرش کودکان افزود: تا این لحظه آمار نهایی از ثبت‌نام‌ کنندگان سال جدید نداریم و تعداد نهایی در اواخر مهرماه مشخص خواهد شد، پیش‌بینی ما این است که آمار کاهشی کودکان ثبت نام شده در مهدها را نسبت به سال‌های گذشته داشته باشیم، این مورد در خصوص خانواده‌هایی که شاغل نیستند بیشتر صدق می‌کند چرا که آنها علاقه‌ای به حضور فرزندان‌شان در مهدهای کودک در این شرایط ندارند.

وی در خصوص نگرانی خانواده‌ها از بازگشایی مهدهای کودک در وضعیت کرونا، گفت: خانواده‌ها نگرانی از این بابت نداشته باشند چرا که در محیط مهدکودک‌ها مشکلی از این بابت نیست و از سوی بهزیستی استان نظارت‌هایی می‌شود تا اساسنامه‌های ابلاغی رعایت شود، همین طور علاوه بر نظارت ما خانواده‌ها نیز با حضور در محیط مهدها می‌توانند موارد را بررسی و در صورت وجود تخلف گزارش کنند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان، در خصوص بسته‌های آموزشی مهد کودک‌ها افزود: تا این لحظه برنامه‌ای برای اجرای آموزش آنلاین یا مجازی نداریم. رسالت مهدها آموزشی و تربیتی است و این محورها بیشتر با آموزش حضوری میسر است. البته اگر خانواده‌ها استقبال کنند شاید در ادامه کار محتویاتی تدوین شود. آموزش و پرورش متولی نظارت بر آموزش مهدهاست و اگر دستورالعملی هم از سوی آنها باشد اجرا خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: برنامه آموزشی ما در خصوص مهدها هفتگی یا حتی روزانه انجام می‌شود. به این دلیل که ستاد مقابله با بیماری کرونا بر حسب شرایط و وضعیت هر استان و شهر مصوباتی را ابلاغ می‌کند به این خاطر ممکن است مهدها در طی سال با تعطیلی هم مواجه شوند.

ناجی زمان  آغاز کار رسمی مهدها را همزمان با شروع سال تحصیلی مدارس عنوان کرد و افزود: مهدها در تابستان هم فعالیت می‌کردند اما با توجه به شروع رسمی مدارس، از ۱۵ شهریور آمادگی پذیرش و فعالیت داریم.

وی در آخر تصریح کرد: از خانواده‌ها انتظار داریم اگر از بحران این بیماری عبور کردیم یا حتی خود را با این شرایط انطباق دادیم فرزندان خود را از آموزش بی بهره نگذارند و با توجه به نظارت‌هایی که می‌شود به مهد کودک‌ها اعتماد کنند.

کد خبر 441733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.