سرنوشت خانه هنرمندان اصفهان در پیچ‌وخم تغییر مدیرکل بنیاد شهید

درحالی که مذاکرات تعیین تکلیف خانه هنرمندان اصفهان بین حوزه هنری و بنیاد شهید به سرانجام نزدیک شده بود، تغییر مدیرکل بنیاد شهید این استان بار دیگر سرنوشت آن را در هاله‌ای از ابهام فرو برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تعیین تکلیف مالکیت خانه هنرمندان اصفهان چند هفته‌ای است نقل محافل فرهنگی و هنری و دغدغه اصلی هنرمندان شهر شده است. این عمارت که در پارک ایثارگران واقع شده برای بیش از ۲۰ سال تحت نظر حوزه هنری "خانه"‌ای برای هنرمندان شهر بود تا اینکه در روزهای ابتدایی مردادماه سال جاری اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با رأی قضائی به عنوان مالک عمارت شناخته شد و از حوزه هنری خواست تا آنجا را تخلیه کند.

در همان روزها جلسات متعدد و مختلفی بین مهدی احمدی‌فر رئیس حوزه هنری و مدیرکل بنیاد شهید استان اصفهان برگزار شد و داریوش وکیلی مدیرکل وقت بنیاد شهید تاکید کرد که خانه هنرمندان تغییر کاربری نخواهد داد. در روز ۲۲ مردادماه وی خبر از تعیین تکلیف عمارت خانه هنرمندان در "روزهای آینده" داد؛ روزهایی که هیچ گاه سر نرسید و در واقع در روز دوم شهریورماه مراسم تودیع داریوش وکیلی و معارفه مسعود احمدی‌نیا به عنوان مدیرکل جدید بنیاد شهید اصفهان برگزار شد.

وکیلی در سخنرانی که در این مراسم داشت اشاره‌ای هم به وضعیت خانه هنرمندان کرد و برخلاف اظهار نظرهای قبلی گفت: با وجود سروصدایی که در مورد مالکیت خانه هنرمندان بر پا شد، اما سند این مکان از سال ۶۲ تا به امروز به نام بنیاد شهید اصفهان است و می‌طلبد که مال ایثارگران به آنها برگردد. از همکاران در بخش اداره حقوقی می‌خواهم که به جد دنبال احیای این حق باشند تا خانه هنرمندان علیرغم احترام به هنرمندان، در اختیار بنیاد شهید که بخشی عظیمی از کارش، کار فرهنگی است قرار بگیرد و تبدیل به یک پاتوق فرهنگی خوب شود.

حالا به نظر می‌رسد روند سردرگم تعیین سرنوشت عمارت خانه هنرمندان با تغییر مدیریت در بنیاد شهید کُندتر از قبل پیش برود. روندی که مهدی احمدی‌فر، رئیس حوزه هنری اصفهان درباره آن به خبرنگار ایمنا می‌گوید: تصمیم‌گیری برای وضع خانه هنرمندان اصفهان با تغییر مدیرکل بنیاد شهید استان به تأخیر افتاد و نمی‌توان اظهار نظر قطعی درباره آن کرد.

احمدی‌فر ادامه می‌دهد: پیش از این تغییر مدیریتی جمع‌بندی در مذاکرات انجام شده بود، اما به دلیل تغییر مدیریت تشریفات اداری طولانی‌تر خواهد شد. نامه تازه‌ای برای مدیرکل جدید بنیاد شهید ارسال کرده‌ایم و امیدواریم تا پایان هفته جاری سرنوشت خانه هنرمندان مشخص شود.

او درباره احتمال مذاکره دوباره و تعیین توافق جدید با توجه به تغییر مدیریت بنیاد شهید، توضیح می‌دهد: توافق ما بین دو اداره است که زیر نظر استانداری انجام شده و با تغییر مدیریت تنها تشریفات اداری آن به طول می‌انجامد.

کد خبر 441552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.