وزش باد توام با گردوخاک شرق اصفهان را فرا می‌گیرد

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان از افزایش دما در بسیاری از مناطق و وزش باد و گردو خاک محلی در نیمه شرقی استان تا روز شنبه خبر داد.

ابراهیم هنرمند در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت جوی به نسبت پایدار روی استان اصفهان در سه روز آینده است بر این اساس آسمان بسیاری از مناطق امروز و فردا صاف تا کمی ابری و در ساعات بعدازظهر گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی افزود: وزش باد در مناطق شرقی به ویژه شهر ورزنه و شمال فرودگاه شهید بهشتی گرد و خاک محلی همراه است.

کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان احتمال خیزش گرد و خاک از ناحیه تالاب گاوخونی را رد کرد و گفت: خاک مناطق شرقی استان سست و خشک است و از این رو در همان مناطق گرد و خاک ایجاد می‌کند؛ این پدیده در مناطق مرکزی به ویژه کلانشهر اصفهان سبب وقوع غبار صبحگاهی می‌شود.

هنرمند خاطرنشان کرد: دمای هوا در استان اصفهان تا روز شنبه به طور متوسط بین سه تا پنج درجه سانتی گراد گرم‌تر شود.

وی با اشاره به افزایش ۲ تا سه درجه‌ای دما در ۲۴ ساعت آینده، گفت: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: در این بازه زمانی کاشان با دمای ۳۷ درجه سانتی گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

کد خبر 441249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.