ابطحی: روحانی سخت‌ترین دوره ریاست جمهوری را تجربه کرد

مشاور رئیس جمهور در دولت اصلاحات گفت: با توجه به فشارهای منتقدان دولت و آمریکا، روحانی سخت‌ترین دوره ریاست جمهوری را تجربه کرده و می‌کند، اما باید به این نکته نیز توجه کرد که عملکرد رئیس جمهور در این شرایط تأثیرگذار بوده است.

محمدعلی ابطحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون عملکرد چهارساله دولت اظهار کرد: دولت یازدهم و دوازدهم شاید با سخت‌ترین اتفاقات کشور مواجه شد؛ زیرا از طرفی آمادگی حضور در بحران‌های مختلف را نداشت و همچنین فاقد پشتوانه سیاسی معینی بود و در دوم ریاست جمهوری خود توجه لازم را به حامیان اصلی خود یعنی اصلاح طلبان نداشت.

وی افزود: تمامی بلاهای طبیعی دامن گیر دولت روحانی شد؛ از سیل و زلزله گرفته تا شیوع بیماری کرونا که باعث ایجاد مشکلات زیادی در زمینه‌های اقتصادی شد. خروج آمریکا از برجام و افزایش فشار تحریم‌های حداکثری علیه ایران نیز باعث شد برخی منتقدان دولت مقصر پیامدهای رفتارهای ترامپ را دولت تلقی کنند و بی‌رحمانه‌ترین انتقادها را به عملکرد دولت داشته باشند.

مشاور رئیس جمهور در دولت اصلاحات تاکید کرد: با توجه به فشارهای منتقدان دولت و آمریکا، روحانی سخت‌ترین دوره ریاست جمهوری را تجربه کرده و می‌کند، اما باید به این نکته نیز توجه کرد که عملکرد رئیس جمهور در این شرایط تأثیرگذار بوده است. بعید است در یک سال باقی مانده دولت، تحول جدیدی رخ دهد.

کد خبر 441244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.