افزایش ۳ برابری فضاسازی‌های محرم در شهر زنجان

سرپرست اداره سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان گفت: فضاسازی‌ها و المان‌های نصب شده در شهر به مناسبت ماه‌های محرم و صفر امسال سه برابر سال های گذشته انجام شده است.

به گزارش ایمنا، لیدا حسنی اظهار کرد: با توجه به اینکه شیوع کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانع برگزاری مراسم‌های عزاداری شد به دستور شهردار امسال بیش از سال‌های گذشته برای فضاسازی‌های محرم تلاش شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همه هیأت‌ها، تکایا و دستگاه‌ها منتظر ابلاغ دستورالعمل جامع عزاداری‌های محرم از سوی ستاد کرونا بودند اقدامات در این راستا با تأخیر شروع شد و بسیاری از این هیأت‌ها و اماکن دیرتر از سال‌های قبل فضا سازی را آغاز کردند لذا تلاش‌هایی شهرداری به تنهایی برای برخی دوستداران اهل بیت (ع) رضایت بخش نبود.

سرپرست اداره سیما منظر و فضای سبز شهرداری زنجان با بیان اینکه هرساله اقدامات شهرداری در نصب پرچم‌ها و المان‌ها با اقدامات سایر هیئات تکمیل می‌شد، اظهار کرد: ما برای حفظ شأن پایتخت شور و شعور حسینی تمام تلاش خود را در فضاسازی داشته‌ایم و سه برابر سالهای قبل نصب پرچم و المان انجام شده است.

به گفته حسنی چهار عدد المان نوری در میدان انقلاب نصب شده، مسیر پیاده‌راه تا میدان انقلاب با چراغانی قرمز همچون بین‌الحرمین نصب شد، پیام‌های با محتوایی در استندهای عرشه‌ها و بیلبوردها توسط سازمان فرهنگی منتشر شده است.

وی یادآور شد: اقدامات درخور شانی هم از سوی سایر نهادها، تکایا و هیئات انجام شده که از جمله آن توزیع پرچم رایگان برای سر درب منازل توسط حسینیه اعظم است.

سرپرست اداره سیما منظر و فضای سبز شهرداری زنجان تاکید کرد: دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی هم جهت حفظ شأن پایتخت شور و شعور حسینی و احترام به اهل بیت (ع) باید هرچه سریع‌تر فضاسازی عزاداری‌های حسینی (ع) را انجام دهند.

وی ابراز امیدواری کرد: امسال با طرح هر خانه یک حسینیه مقام والای اهل بیت (ع) را ارج بنهیم و با توسل به ایشان پس از شکست کرونا ارادت خود را به اهل بیت همچون سابق در عزاداری‌ها نمایان کنیم.

منبع: مهر

کد خبر 440802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.