میدانگاه امیرکبیر، پروژه‌ای برای بهبود کیفیت محله شکوفه

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: میدانگاه امیرکبیر پروژه‌ای برای بهبود کیفیت محله شکوفه، پیوند با محله ایران و تأمین فضای ورزشی، تجاری و فرهنگی خرد مقیاس و محله‌ای، مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی و عرضه تولیدات خانگی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سالاری با اشاره به میدانگاه امیرکبیر به عنوان یک پلازای شهری در منطقه ۱۴ شهر تهران، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "میدانگاه فضایی برای مکث، تفریح غیرفعال، گردهمایی و برگزاری رویدادهای اجتماعی است. معیارهای یک میدانگاه شامل وقوع تعاملات اجتماعی، دسترس پذیری شهروندان، حضور پذیری، ایمنی و امنیت، دارای هویت و خاطره‌انگیز بودن، مجاورت با کانون‌های سکونتی و فعالیتی، قرارگیری در مسیر گرایشات عمومی، چندمنظوره بودن بستر، وجود کاربری‌ها و فعالیت‌های متنوع است.

در دوره پنجم مدیریت شهری، مگاپروژه‌ها که هزینه زیادی را بر شهر تحمیل می‌کردند، جای خود را به پروژه‌های محلی دادند تا کیفیت زندگی در محلات مختلف شهر افزایش یابد. میدانگاه امیرکبیر یکی از این پروژه‌ها بود که پس از سال‌ها فضای بلااستفاده‌ای در شهر به یک فضای عمومی تبدیل شد.

میدانگاه امیرکبیر پروژه‌ای برای بهبود کیفیت محله شکوفه، پیوند با محله ایران و تأمین فضای ورزشی، تجاری و فرهنگی خرد مقیاس و محله‌ای، مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی و عرضه تولیدات خانگی است. "

کد خبر 440703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.