دولت تمام توان خود را برای گشایش گره‌های بین‌المللی به کار گرفت

سخنگوی سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در طول هفت سال گذشته تمامی توان و انرژی خود را در جهت گشایش گره‌های بین‌المللی به کار گرفت که نهایتاً منجر به انعقاد توافقنامه برجام شد.

نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون عملکرد دولت در چهار سال گذشته اظهار کرد: دولت یازدهم و دوازدهم گره برخی مشکلات کشور را در عرصه بین‌المللی باز کرد و در طول هفت سال گذشته تمامی توان و انرژی خود را در جهت گشایش برخی گره‌های بین‌المللی به کار گرفت که نهایتاً منجر به انعقاد توافقنامه برجام شد. دولت تدبیر و امید تصور می‌کرد که برجام می‌تواند مشکلات کشور را حل کند در حالی که مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند گره‌گشای مشکلات کشور داخلی بوده و ماهیت اقتصادی دارد.

وی افزود: دولت در جهت گشایش مشکلات بین‌المللی تمامی توان خود را به کار گرفته، اما متأسفانه در آمریکا دولتی دروغگو بر سر کار آمد که در اولین اقدام از برجام خارج شد و تعهدات خود را نقض کرد. مشکلات اقتصادی کشور با اعمال فشارهای حداکثری آمریکا مضاعف شد و در حال حاضر نیز همچنان به رفتارهای خصمانه خود ادامه می‌دهد.

سخنگوی سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت با توجه به فشارهای اقتصادی و تحریم‌های حداکثری آمریکا نتوانسته در زمینه حل مشکلات اقتصادی گام‌های مثبتی بردارد و انبوه این مشکلات باعث شد، در افکار عمومی نا کارآمد به چشم بیاید. دستگاه دیپلماسی دیگر قادر به کاهش تحریم‌ها و فشارهای حداکثری علیه کشور نیست.

نقوی حسینی در ادامه مدعی شد: بنده همواره جزء مخالفان کلیات برجام بودم و اعتقاد داشتم باعث افزایش مشکلات جمهوری‌ اسلامی ایران خواهد شد؛ اما در حال حاضر معتقدم جمهوری اسلامی ایران باید به هر نحوی برجام را حفظ کند، حتی در صورتی که تمامی کشورهای عضو این معاهده از آن خارج شوند ایران نباید از برجام خارج شود؛ زیرا در صورت خروج از آن فرصتی برای حضور در عرصه بین‌المللی وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط بین‌المللی، دستگاه دیپلماسی و دولت جمهوری اسلامی ایران باید با حداکثر توان از برجام مراقبت کند، زیرا ایران در برجام موفق بود و توانست آمریکا را در شورای امنیت سازمان ملل شکست دهد. متأسفانه اخیراً مجلس شورای اسلامی طرح خروج از برجام را مطرح می‌کند در صورتی که این کار هدیه‌ای به ترامپ است.

کد خبر 440419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.