۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
پیاده‌روترین شهرهای اروپا

داشتن زیرساخت‌های پیاده‌روی یکی از ویژگی‌هایی است که منجر به زیست‌پذیری شهرها می‌شود و حتی در جذب گردشگرانی از سراسر دنیا نقش مهمی ایفا می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از گردشگران از سراسر دنیا در انتخاب مقصد سفر خود، داشتن زیرساخت‌های پیاده‌روی را به عنوان مولفه‌ای بسیار مهم در نظر می‌گیرند. شاید یکی از مهم‌ترین علل این اولویت، گرایش توریست‌ها به تماشای جاذبه‌های اطراف مقصد خود از فاصله نزدیک باشد، اما ممکن است بسیاری نیز سختی تردد با وسایل نقلیه را سهیم در تمایل خود به پیاده‌روی برای دسترسی به نقاط مختلف بدانند. به عنوان مثال کلانشهرهای مسکو و سن پترزبورگ در روسیه از بی‌نظیرترین ایستگاه‌های مترو در جهان برخوردار هستند، با این حال محبوب‌ترین جاذبه‌ها، بوتیک‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها در آن‌ها از طریق پیاده‌روی قابل دسترسی است. تنها شهرهای روسیه نیست که گردشگران را به پیاده‌روی ترغیب می‌کند بلکه بسیاری از شهرهای اروپایی از زیرساخت‌های پیاده‌روی منحصر بفردی برخوردار است که در آن پیاده‌روی بر استفاده وسایل نقلیه برتری دارد. مسئولان شهری در بسیاری از نقاط دنیا نیز برای ترویج پیاده روی، شهر را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که مناطق دیدنی برای گردشگران و نواحی اداری و رفاهی برای شهروندان در هر صورت با پیاده روی قابل دسترس باشد.

زالتسبورگ، اتریش

کلانشهر زالتسبورگ در غرب کشور اتریش یکی از محبوب‌ترین شهرهای توریستی اروپا و جهان بشمار می‌رود که گردشگران از قدم زدن در گوشه و کنار آن لذت می‌برند. طراحی این شهر به گونه‌ای است که جاذبه‌های بیشماری را در فواصل نزدیک به هم در خود جای داده است به طوری که گردشگران و شهروندان برای بازدید از آن‌ها ترجیح می‌دهند پیاده قدم بزنند. در فصل تابستان، زالتسبورگ روزانه میزبان مسافران بسیاری است که از سراسر دنیا به خصوص پایتخت اتریش به سمت آن روانه می‌شوند و با تردد در خیابان‌های سراسر شهر، جایی برای فعالیت وسایل حمل و نقل نمی‌گذارند.

آمستردام، هلند

آمستردام هلند نیز از مقاصد محبوب گردشگری در سراسر جهان بشمار می‌رود که قابلیت پیاده‌روی در آن از شهرت بالایی در بین توریست‌ها برخوردار است. اگرچه کانال‌های آب آمستردام حرف اول جاذبه گردشگری بودن شهر را به خود اختصاص داده‌اند و قبل از همه مکان‌ها، مسافران را پس از ورود به شهر در مسیر به سمت خود جذب می‌کنند، اما به جرأت می‌توان گفت که قابلیت پیاده‌روی در شهر معیار دوم گردشگران در انتخاب آن به عنوان مقصد سفر بشمار می‌رود. اگرچه مسافران در شهر اغلب پیاده‌روی را برای تردد خود انتخاب می‌کنند اما ایستگاه‌های دوچرخه‌های اشتراکی نیز در سراسر شهر پراکنده شده است تا گردشگران نیز مانند شهروندان بتوانند از این وسایل با ایمنی کامل بهره ببرند.

آکسفورد، انگلستان

آکسفورد شهری کوچک اما بسیار دیدنی است که در فاصله بسیار کمی از پایتخت انگلستان واقع شده است. این شهر از دیدنی‌های بسیاری برخوردار است که دیدن همه آن‌ها، حتی با پای پیاده امکان‌پذیر است. بناهای تاریخی، فرهنگی، معماری‌های منحصر بفرد و بسیاری از مؤسسات آموزشی مشهور جهان در گوشه و کنار شهر آکسفورد قرار گرفته است و گردشگران را به پیاده‌روی برای اطمینان خاطر از دیدن تمام جاذبه‌ها دعوت می‌کند. مکان‌های دیدنی بی‌نظیر شهر و پیاده راه‌های زیبای آن مردم را به مکاشفه تمام مناطق دعوت می‌کند و اطلاعات زیادی را از تمدن و تاریخ شهر در اختیار آنان قرار می‌دهد.

ونیز، ایتالیا

پایتخت ایتالیا شهری است که کشف زیبایی‌های اعجاب‌انگیز آن میلیون‌ها گردشگر را دوشادوش هم به قدم زدن در خیابان‌های آن برمی‌انگیزد. اگرچه قایق‌سواری اصلی‌ترین وسیله حمل و نقل در شهر به حساب می‌آید، اما تردد در کوچه‌های باریک سراسر شهر بیشتر باعث کشف جاذبه‌های دیدنی برای مسافران می‌شود. در هر گوشه از ونیز جایی برای تماشا و لذت بردن وجود دارد و هر منطقه آن امکانات کاملی را در بر گرفته است تا نیاز شهروندان و مسافران را در فاصله نزدیک و از طریق پیاده‌روی فراهم کند. امکانات شهر در هر منطقه به حدی در نزدیکی یکدیگر قرار گرفته است که برای هراس مسافران از گم شدن جایی نگذاشته است. گردشگران از هر گوشه شهر که وارد شوند با طی مسافتی کوتاه می‌توانند مبدا خود را به راحتی بیابند.

کد خبر 440365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.