پلاسما درمانی روش قطعی مقابله با کرونا است؟

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اخیرا اعلام کرده است که شواهد کافی برای تایید روش پلاسما درمانی جهت مقابله با بیماری کرونا وجود ندارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پلاسمای افراد بهبود یافته از بیماری کووید -۱۹ حاوی مقدار زیادی آنتی بادی بوده که برای مقابله با این بیماری تولید شده است. پلاسما درمانی به عنوان یک روش ایمن در نظر گرفته می‌شود، اما هیچ آزمایش بالینی تا کنون ثابت نکرده است که این روش به بهبود بیماران مبتلا به کرونا کمک کند.

خون فاقد سلول‌های سفید و قرمز که در واقع قسمت مایع خون است، پلاسما نام دارد. استفاده از پلاسمای خون افراد بهبود یافته برای درمان افراد مبتلا به کرونا به عنوان یک روش درمان بالقوه، توجه زیادی را به خود جلب کرده است، اما محققان همچنان در حال توسعه مطالعات تولید واکسن کرونا هستند.

کارآمدی پلاسما درمانی اورژانسی برای از بین بردن ویروس‌های ابولا، سارس و مورس مورد تأیید قرار گرفته است و گروهی از محققان آمریکایی این روش را روی بیش از ۶۶ هزار فرد مبتلا به بیماری کرونا نیز آزمایش کرده‌اند.

تعدادی از مسئولین بهداشتی هفته گذشته اعلام کردند که اطلاعات موجود برای تأیید روش پلاسما درمانی به اندازه کافی قوی نیست. آن‌ها معتقد هستند که برای تأیید قطعی کارآمدی این روش، به اطلاعات قوی حاصل از آزمایش تصادفی کنترل شده نیاز است؛ در این صورت می‌توان با قطعیت کامل اعلام کرد که پلاسما درمانی یک روش مؤثر برای مقابله با بیماری کرونا بشمار می‌رود.

کد خبر 440114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.