سید حسن خمینی ‌ در ‌ راه پاستور است؟

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

سیدحسن خمینی در انتخابات شرکت می‌کند؟

سیدحسن خمینی از منظر سیاسی کاملاً در چارچوب‌های اصلاح‌طلبی تعریف می‌شود و خود او نیز هیچ‌گاه تمایل نداشته از این دایره دوری کند و شاید به چنین دلایلی باشد که او همیشه نامزد بالقوه اصلاح‌طلبان در عرصه هر انتخابات است؛ چه انتخابات مجلس خبرگان و چه حالا انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰. سیدحسن خمینی در عین حال که از منظر اصلاح‌طلبانه‌اش همیشه انتقادهای مهمی به روند موجود داشته اما همواره بر ضرورت وحدت نیز تأکید کرده است.

شرق نوشته است: در حقیقت شاید بتوان گفت گفتمان او هم‌افزایی ملی و تقویت وحدت داخلی است؛ چنان‌که در جایی گفته بود اگر این دو با یکدیگر جمع شوند، دیگر نه تحریم کارگر می‌افتد و نه تهدید. از سوی دیگر، دیدگاه سیدحسن خمینی نسبت به جایگاه مردم بسیار مترقی است. او همیشه بر این مهم تأکید می‌کند که اصل باید مردم باشند. سیدحسن خمینی بر منش پدربزرگ خود نظام سیاسی اسلامی را بدون جایگاه مردم متصور نیست و در مکتب انقلاب اهمیت رأی مردم را به نیکی آموخته است.

'سرنوشت تفکیک وزارتخانه‌ها

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، در رابطه با طرح کمیسیون عمران مبنی بر تفکیک وزارت راه و شهرسازی گفت: ضرورت‌های تفکیک وزارت خانه‌ها قبلاً در قالب لایحه اصلاح ساختار دولت در اوایل دولت دوازدهم، تقدیم مجلس شورای اسلامی شد که قبلاً هم اطلاع رسانی کردیم که به چه سرنوشتی، دچار شدند.

او ادامه داد: در خصوص وزارت راه که شما به آن اشاره کردید، طرح رسماً به دولت ابلاغ نشده است، وقتی که نمایندگان طرحی را تهیه می‌کنند این طرح وقتی اعلام وصول شد به دولت اعلام می‌شود، سپس ما مورد بررسی قرار می‌دهیم و در دولت مطرح می‌کنیم، اعضای دولت هم اظهارنظر می‌کنند و نهایتاً نظر دولت که با آن طرح موافق هست یا نیست، در دولت جمع بندی می‌شود. در ادامه، نماینده دولت برای آن طرح در مجلس تعیین می‌شود بنابراین تا الان که صحبت می‌کنیم، رسماً راجع به تفکیک وزارت راه و شهرسازی، طرحی را نمایندگان به ما ارائه نکرده‌اند.

امیری در پاسخ به این سوال که دولت نمی‌خواهد در این زمینه قبل از طرح مجلس پیشگام شود، گفت: برای دولت تفکیک وزارت صمت مهم بود زیرا در شرایط تحریم هستیم و این تفکیک، مزیت‌های خیلی زیادی داشت. تفکیک وزارت صمت در مجلس با مشکل مواجه شد بنابراین لایحه تفکیک وزارتخانه دیگری در دستورکار دولت نیست.

برنامه انتخاباتی کارگزاران برای ۱۴۰۰

سید حسین مرعشی عضو شورای مرکزی و سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در خصوص آخرین مواضع این حزب پیرامون انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و همچنین ششمین دوره شوراهای شهر، گفت: با توجه به ایده‌ها و برنامه‌هایی که حزب در خصوص مساله انتخابات دارد، تاکنون گفت‌وگوهای بسیار مفصلی هم در کمیته سیاسی و هم در شورای مرکزی کارگزاران صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در نتیجه این گفت‌وگوها بنا شد که حزب چارچوب‌ها و برنامه‌ای را برای انتخابات سال آینده آماده کند و پس از آماده شدن این برنامه، با همه نیروهای سیاسی اصلاح‌طلب وارد گفت‌وگو شویم تا با گروه‌هایی که علاقه‌ای نسبت به حضور در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای آینده دارند، یک ائتلاف جدید را پیگیری کنیم.

مرعشی همچنین افزود: شاخص‌های دولت منتخب از نگاه کارگزاران هم به همراه این برنامه در دست تهیه است.

موشک‌های کروز هوایی ایران به مرحله آزمایش رسیدند

امیر سرتیپ امیر حاتمی از مرحله آزمایشی موشک‌های کروز هوایی خبر داد و گفت: یک موشک کروز برد بلند هم برای هواپیماها داریم که امیدواریم بتوانیم آن را به موقع به اتمام برسانیم.

وی افزود: کار برای تولید این موشک کروز برد بلند در وزارت دفاع با جدیت به پیش می‌رود و از آنجا که یک کار تحقیقاتی است اگر با مانع فنی روبرو نشود در موعد مقرر به نتیجه خواهد رسید.

امیر حاتمی با اشاره به اینکه وزارت دفاع در زمینه انواع موشک‌های کروز کار می‌کند، گفت: در نمایشگاه دفاعی ۲۲ بهمن سال گذشته هم موشک‌های کروز زمین به زمین هویزه و سومار به نمایش گذاشته شد که برد آن‌ها حدود هزار و ۴۰۰ کیلومتر است.

وی با اشاره به صعود ایران از رتبه بیست و سوم به چهاردهم در توان دفاعی، افزود: اگر سنجش دقیقی صورت بگیرد، حتماً رتبه واقعی ما بالاتر از این رقم خواهد بود. این رتبه بندی را مؤسسه‌های بین‌المللی بر اساس شاخص‌هایی انجام می‌دهند و قدرت رزمی کشورهای مختلف را با تطبیق داده‌ها می‌سنجند و یک رتبه‌ای را اعلام می‌کنند.

وزیر دفاع درباره مشارکت وزارت دفاع در تولید واکسن کرونا هم گفت: همکاران ما با توجه به ظرفیت‌های بالایی که در حوزه‌های علم و فناوری در اختیار دارند، کمک مؤثری به همکاران وزارت بهداشت می‌کنند و ما امیدوار هستیم که بتوانیم در تأمین واکسن کرونا هم نقش مؤثری ایفا کنیم.

پیام مهم دریادار خانزادی به وزیر دفاع

امیر دریادار «حسین خانزادی» در پیامی به امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت روز صنعت دفاعی (۳۱ مرداد) اظهار داشت: این روز نشان از نقش راهبردی و منحصر به فرد تلاشگران عرصه خودکفایی در بالندگی و توسعه صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: صنایع دفاعی در حالی اوج شکوفایی و پویایی خود را تجربه می‌کند که تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی، نه‌تنها خللی در عزم پولادین بزرگ‌مردان این صنعت ایجاد نکرده، بلکه موجب خودباوری و خود اتکایی در دستیابی به دانش طراحی و تولید محصولات مدرن و پیشرفته نظامی و دفاعی در عرصه‌های مختلف فضایی، هوایی، زمینی و دریایی گردیده و جمهوری اسلامی ایران را به قدرت برتر منطقه‌ای تبدیل کرده است.

خانزادی تصریح کرد: امروز ملت بزرگوار ایران اسلامی اقتدار و امنیت خود را در نیروهای مسلح و متخصصان صنایع دفاعی کشور مشاهده می‌کنند که با تمام توان آماده دفاع همه جانبه از کشور عزیزمان می‌باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در این پیام توفیقات روز افزون و سرفرازی‌های بیشتر وزیر دفاع و همه مسئولان و کارکنان این وزارتخانه و صنایع وابسته را در سایه توجهات خاص حضرت ولی عصر عجل الله و رهبری داهیانه فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) در ایفای مسئولیت بزرگی که در دفاع از کشور بر عهده دارند، خواستار شد.

کد خبر 440103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.