بیشتر نمایندگان اصفهان با طرح استان گلساران مخالف هستند

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: بیشتر نمایندگان اصفهان با طرح تشکیل استان گلساران مخالف هستند و دید خوبی به آن ندارند.

سید مسعود خاتمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد مطرح شدن دوباره طرح تشکیل استان گلساران در مجلس گفت: نماینده کاشان شدیداً پیگیر ارائه این طرح است اما دو طرف دیگر آن گلپایگان و خوانسار هستند و باید از ما نیز نظرخواهی کند.

وی در پاسخ به این سوال که وقتی این طرح در مجلس گذشته به دلیل اخطار اصل ۷۵ قانون اساسی* رد شده است، چرا باید در مجلس جدید دوباره مطرح شود؟ گفت: من از این موضوع اطلاع نداشتم و اگر صحت داشته باشد امکان مطرح شدن دوباره آن وجود ندارد؛ اما وقتی نماینده کاشان با جدیت پیگیر ارائه آن است به نظر می‌رسد راهکار قانونی برای آن پیدا کرده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: طبق نظرسنجی که در گلپایگان شده، بیش از ۸۰ درصد شهروندان با این طرح مخالف هستند و در حال حاضر نیز طوماری برای مخالفت با آن به دست من رسانده‌اند.

خاتمی در مورد نظر دیگر نمایندگان استان پیرامون طرح تشکیل استان گلساران گفت: بیشتر نمایندگان استان اصفهان با این طرح مخالف هستند و دید خوبی نسبت به آن ندارند. اصفهان از استان‌های مطرح کشور است و اعتبار بسیار زیادی دارد.

* اصل ۷۵ قانون اساسی از جمله اصول کاربردی قانون اساسی است که به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اجازه مطرح کردن طرح‌ها و پیشنهادهایی را که موجب کاهش درآمد عمومی یا افزایش هزینه عمومی می‌شود، بدون اینکه منبع مشخصی را برای تأمین آن مشخص کنند، نمی‌دهد.

کد خبر 439318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.