هیولایی به نام مهران مدیری، درخشش سرخپوست

شب گذشته _۲۵ مرداد_ بیستمین جشن حافظ برگزار شد و دریافت‌کنندگان جوایز تقریبا مطابق انتظار علاقه‌مندان بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جشن حافظ یکی از مهم‌ترین جشن‌های سینمایی در ایران است که توسط مرحوم علی معلم، پایه گذاری شده است. این مراسم که هرساله توسط مجله دنیای تصویر برگزار می‌شود، در سال جاری نیز بیستمین مراسم آن برگزار و برندگان مشخص شدند.

در قسمت برنامه‌های تلویزیونی، سریال هیولا از مهران مدیری تقریباً تمام جوایز اصلی را به دست آورد. این مجموعه مربوط به شبکه خانگی که در سال ۱۳۹۸ پخش می‌شد، توانست جایزه بهترین فیلمنامه، بهترین سریال و بهترین کارگردانی را ببرد و شبنم مقدمی نیز برای بازی در این سریال، تندیس بهترین بازیگر زن را گرفت تا مهران مدیری همانند سال‌های گذشته باز هم در جشن حافظ موفق باشد. وی با دریافت دو تندیس دیگر در مراسم امشب از سه نامزدی‌اش، تعداد جوایز شخصی جشن حافظ خود را به عدد هشت رساند.

در دنیای سینما اما مطابق انتظار، رقابت سختی بین دو فیلم تحسین شده"شبی که ماه کامل شد" و"سرخپوست" وجود داشت. سرخپوست که به زعم برخی، سبک جدیدی در سینمای ایران بود، مشخصاً مورد توجه تصمیم گیرندگان جشن حافظ نیز قرار گرفت و عنوان بهترین فیلم را در کنار بهترین کارگردانی به دست آورد. البته شبی که ماه کامل شد نیز از دریافت عناوین بزرگ جشن حافظ دور نماند و همانطور که انتظار می‌رفت، نرگس آبیار جایزه بهترین فیلمنامه را به تنهایی به خانه برد. این درحالی بود که "قصر شیرین" و "جهان با من برقص" نیز از امیدهای کسب تندیس بهترین فیلمنامه بودند.

در این بین فیلم تحسین شده"درخونگاه" نیز دست خالی جشن را ترک نکرد و عنوان ویژه هیئت داوران را به دست آورد.

با این حال به نظر می‌رسید که انتخاب بهترین بازیگر مرد و زن سال در بخش سینمایی، برای هیئت داوران کار سختی بود و این دو جایزه به طور مشترک اهدا شد؛ ژاله صامتی با نمایش درخشانش در درخونگاه به همراه الناز شاکردوست برای شبی که ماه کامل شد، برنده تندیس بهترین بازیگر زن این جشنواره شدند که با توجه به عملکرد درخشان هر دو تقریباً قابل پیش بینی بود.

دیدگاه هیئت داوران جشنواره در بخش بهترین بازیگر مرد با دیدگاه منتقدین و مردم تقریباً یکسان بود و هوتن شکیبا برای بازی‌اش در شبی که ماه کامل شد به همراه نوید محمدزاده که عملکردی متفاوت و جذاب در سرخپوست داشت، تندیس بهترین بازیگر مرد جشنواره را به خانه بردند. این دو بازیگر که رابطه دوستانه نزدیکی هم دارند در جشنواره‌های مختلف همواره به عنوان رقیب یکدیگر شناخته شده‌اند، اما جشن حافظ این رقابت را با اهدای دو تندیس دوستانه به پایان رساند.

مورد بحث‌ترین تندیس جشنواره برای رضا یزدانی رقم خورد. قطعه‌ای که او برای مجموعه"از یادها رفته" خواند بالاتر از آثاری از شهرام ناظری و علیرضا قربانی به عنوان بهترین تیتراژ برگزیده شد، همچنین فیلمبرداری خوب علی قاضی در"مسخره باز" در غوغای سرخپوست و شبی که ماه کامل شد از دید هیئت داوران دور نماند تاوی نیز یک تندیس دریافت کند.

در شب گذشته بار دیگر ثابت شد که مهران مدیری محبوب جشنواره حافظ و ستاره بی همتای تلویزیون است. همچنین نیما جاویدی و سرخپوست که در جشنواره‌های دیگر در سایه "شبی که ماه کامل شد" قرار گرفتند، در جشن مستقل حافظ درخشیدند.

کد خبر 439079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.