۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۷
سرخپوست بهترین فیلم جشن حافظ شد

فیلم سینمایی سرخپوست با بازی نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار و کارگردانی نیما جاویدی و تهیه‌کنندگی مجید مطلبی به عنوان بهترین فیلم جشن حافظ معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "سرخپوست" نخستین ساخته نیما جاویدی است که در جشنواره فیلم فجر پشت سر دو فیلم "متری شیش و نیم" و "شبی که ماه کامل شد" قرار گرفت و دست خالی جشنواره را ترک کرد. اما این فیلم در بیستمین جشن حافظ به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد.

سرخپوست در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر علی رغم نامزدی در هفت بخش در نهایت تنها جایزه ویژه هیأت داوران را به خود اختصاص داد. اما این فیلم در جشن سینمای ایران به عنوان بهترین فیلم دست یافت و حالا با کسب تندیس حافظ دومین جایزه مهم داخلی خود را نیز دریافت کرد.

در این فیلم نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، آتیلا پسیانی، ستاره پسیانی، حبیب رضایی و مانی حقیقی ایفای نقش کردند.

بیشتر بخوانید:

در خلاصه داستان آن آمده است: "سال ۱۳۴۶، یک زندان قدیمی در جنوب به دلیل مجاورت با فرودگاه در حال توسعه شهر در حال تخلیه است. سرگرد نعمت جاهد، رئیس زندان، به همراه مأمورانش در حال انتقال زندانیان به زندان جدید هستند و قرار است خود سرگرد به همراه افرادش تا عصر از زندان بروند. سرهنگ مدبر که مافوق جاهد است نزد او در زندان می‌رود و می‌گوید که جاهد ترفیع گرفته و قرار است جانشین خود او شود. جاهد که از شنیدن این خبر خوشحال است طی یک تماس تلفنی متوجه می‌شود که یکی از زندانیان به نام احمد ملقب به سرخپوست همراه با دیگر زندانیان نبوده است. تحقیقات بعدی، جاهد را مطمئن می‌کند که سرخپوست در زندان است و در جایی پنهان شده است. هم‌زمان یک مددکار زندان به نام سوسن کریمی به دیدن جاهد آمده و به وی می‌گوید که حکم سرخپوست به طرز مشکوکی از حبس به اعدام تغییر کرده است. جاهد که حکم ترفیع خود را در خطر می‌بیند به همراه نیروهای خود، تمام زندان را برای پیدا کردن سرخپوست جست‌وجو می‌کند."

گفتنی است، جشن حافظ یا دنیای تصویر تنها جایزه سینمایی مستقل سینمای ایران است که جمعی ۹ نفره از منتقدان مجله دنیای تصویر، تمام آثار سینمایی اکران شده و سریال‌ها و تولیدات تلویزیون و نمایش خانگی در سال گذشته را بررسی کرده و برگزیدگان را مشخص می‌کنند. تندیس حافظ در کنار سیمرغ بلورین جشنواره فجر و جشن منتقدان سینما معتبرترین جوایز سینمایی ایران هستند.

کد خبر 439022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.