لیست کامل برگزیدگان جشن حافظ + عکس و جزئیات

مراسم اختتامیه جشن حافظ درحال برگزاری است و احسان علیخانی، مهران مدیری، نوید محمدزاده، هوتن شکیبا، الناز شاکردوست، نرگس آبیار و محسن تنابنده از جمله برگزیدگان این جشن بودند؛ ضمن اینکه جایزه بهترین فیلم به "سرخپوست" رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیستمین جشن حافظ دقایقی قبل آغاز و در ابتدای مراسم امید معلم، دبیر این جشن گفت: به بیستمین جشن حافظ خوش آمدید بسیار مسیر سختی را با شما عزیزان طی کردیم. خیلی خرسندم در این سال با وجود اتفاقات تلخ در کشور خودمان و جهان توانستیم در کنار شما باشیم.

آذر معماریان تهیه کننده جشن حافظ نیز اظهار کرد: افتخار داریم بیستمین جشن حافظ که بنیانگذار فقید آن علی معلم ۲۴ سال پیش پایه گذاری کرد را به همراه هنرمندان و یاران وی ادامه دهیم.

وی ادامه داد: سینمای ایران سال سختی را پشت سر گذاشت ویروس کرونا بر همه مشاغل و سینما اثر گذاشت. خانواده سینما و دنیای تصویر هدفشان این است که بگویند سینما حیات دارد و ادامه پیدا می‌کند. امیدوارم با سرعت بادی که در بیستمین جشن حافظ داریم ویروس کرونا از بین برود.

*احسان علیخانی برای اجرای "عصر جدید" از سوی امید معلم (دبیر جشن حافظ) و با رای هیات داوران به عنوان بهترین چهره تلویزیونی سال انتخاب و اجرای مراسم را بر عهده گرفت. علیخانی پیش از این برای اجرای "ماه عسل" هم این جایزه را دریافت کرده بود. او برای دریافت این جایزه رقبایی مانند مهران مدیری، علی ضیا، سروش صحت، پژمان بازغی، محمد دلاوری و محمدرضا علیمردانی را داشت.

احسان علیخانی پس از گرفتن جایزه گفت: خوشحالم که توانستیم در برنامه عصر جدید به بچه‌های این سرزمین بپردازیم، بچه‌هایی که جایی نبود که بتوانند استعدادشان را نشان دهند. با افتخار این تندیس را نگه خواهم داشت. روح علی معلم عزیز شاد باشد.

*در ادامه جایزه یک عمر فعالیت هنری، به فرامرز قریبیان رسید. وی اخیراً پس از بازی در فیلم "خروج"، از دنیای بازیگری خداحافظی کرده بود.

*جایزه بهترین مستند را نیز"تمام چیزهایی که جایشان خالیست" ساخته زینب تبریزی به خانه برد.

*جایزه بهترین دستاورد فنی و هنری نیز به اشکان رهگذر، برای انیمیشن"آخرین داستان" رسید.

*در بخش نشان عباس کیارستمی،"کتاب آشپزی" از سیاوش افشار برگزیده شد.

*تندیس بهترین بازیگر زن در بخش کمدی، به شبنم مقدمی برای"هیولا" رسید.

شبنم مقدمی گفت: خوشحالم سومین جایزه حافظم را با افتخار دریافت می‌کنم. ممنون از هیات داوران، جشن حافظ و همه کسانی که من را می‌بینند. تشکر می‌کنم از اینکه من را می‌بینید.

*تندیس بهترین بازیگر مرد در بخش کمدی، به محسن تنابنده برای"پایتخت" رسید.

تنابنده کسب این جایزه را حاصل تلاش تمام عوامل سریال پایتخت دانست و از هیات داوران جشن حافظ تشکر کرد.

*جایزه بهترین بازیگر زن در بخش درام، به مریلا زارعی برای"مانکن" رسید.

مریلا زارعی پس از کسب این جایزه اظهار کرد: ممنونم از لطفی که به من در این جشن داشتید از آذر معماریان تشکر می‌کنم که سال‌ها این جشن را در کنار زنده یاد علی معلم برای اهالی سینما زنده نگه داشتند. چهارمین جایزه‌ای است که از این جشن می‌گیرم. جای همه عزیزانی که در این سال‌ها از دست دادیم خالیست. استاد سینایی، سیروس گرجستانی و همکار عزیزم ماه‌چهره خلیلی. از گروه سریال مانکن و همه عزیزانی که در این سریال حضور داشتند تشکر می‌کنم. این تندیس ماحصل همه تلاش آنها است. خانم معماریان خیلی شما را دوست دارم. روح علی معلم عزیز شاد. خوشحالم فرزندان علی معلم را روز به روز شکوفاتر میبنیم.

*جایزه بهترین بازیگر مرد در بخش درام، به مصطفی زمانی برای"نهنگ آبی" رسید.

*جایزه بهترین فیلمنامه، به"هیولا" بر اساس داستانی از پیمان قاسم‌خانی و با نویسندگی امیر برادران رسید.

قاسم‌خانی پس از کسب این جایزه گفت: در ساختمان پزشکان یکی از دستیاران گفت امیر برادران نویسنده کمدی است. امیر که آمد خیلی بامزه بود. فیلمنامه او را خواندم و دیدم درجه یک است هرچند او اول راه است و به نظرم کارهای درخشان دیگری خواهد داشت. از گروه هیولا ممنونم. کار اصلی بر عهده امیر بود من طراحی کردم. خوشحالم کار دیده شد. در این گروهی که ما کاندید بودیم همه دوستان من بودند از سعید مطلبی که باعث و بانی ورود من در سینما بود تشکر می‌کنم و هرچه دارم مدیون اوست.

قاسم‌خانی با اشاره به خبرهای منتشر شده درباره تبدیل شدن نسخه سومین قسمت فیلم سینمایی «خوب بد جلف» به سریال خانگی بیان کرد: «خوب بد جلف» از اول برای یک سریال یازده قسمتی نوشته شده بود، ولی به مشکل مالی خوردیم.

امیر برادران هم اظهار کرد: از جشن حافظ و هیات داوران تشکر می‌کنم. از آقای قاسم‌خانی که تلاش کردند کار من بیشتر دیده شود تشکر می‌کنم.

*تندیس بهترین موسیقی متن، به کریستف رضایی برای"آخرین داستان" رسید.

*جایزه بهترین کارگردان تلویزیونی به مهران مدیری برای"هیولا" رسید. این سومین جایزه تیم هیولا بود.

مهران مدیری در سخنانی کوتاه پس از کسب جایزه گفت: هفتمین تندیس حافظ را گر گرفتم و این بسیار باارزش است. روح علی معلم عزیز شاد و از خانم معماریان برای زحماتشان تشکر می‌کنم.

*جایزه بهترین تیتراژ به رضا یزدانی برای قطعه " از یاد رفته" رسید.

*تندیس بهترین تدوین به حمید نجفی راد برای"شبی که ماه کامل شد" رسید.

نجفی راد گفت: این تندیس اولین تندیس من در جشن حافظ و در خانواده سینما است که به من برای کارهای بعدی ام انگیزه می‌دهد. برای خانواده ام خوشحالم زیرا می دانم با این تندیس حالشان خوب می‌شود. این جایزه از روح بزرگ علی معلم برای من است.

*جایزه بهترین فیلم نامه سینمایی به نرگس آبیار برای"شبی که ماه کامل شد" رسید.

آبیار اظهار کرد: خوشحالم برای دومین بار تندیس حافظ را می‌گیرم. از آنجایی که این جشن مستقل است بسیار اهمیت دارد. از همه دوستان و همکارانی که کمک کردند تا این فیلم را بسازم تشکر می‌کنم.

* علی قاضی برای فیلم"مسخره باز" تندیس بهترین فیلم برداری را به خانه برد.

*تندیس بهترین سریال به مهران مدیری و سازندگان سریال"هیولا" رسید.

*تندیس بهترین بازیگر زن سینما، به صورت مشترک به ژاله صامتی برای"درخونگاه" و الناز شاکردوست برای بازی در"شبی که ماه کامل شد" رسید.

ژاله صامتی گفت: جای کسانی که نیستند خالی است. به برگزارکنندگان خسته نباشید می گویم. روح علی معلم شاد. برای فیلم و نقشی که خیلی آن‌را دوست دارم جایزه گرفتم.

الناز شاکردوست نیز اظهار کرد: ممنونم از اینکه من را لایق جایزه دانستید. این جایزه برای من بسیار با ارزش است زیرا بنیانگذارش زنده یاد علی معلم است. چقدر خوب است که چراغ این جشن را آذر معماریان روشن نگه داشته است. قدر لحظه‌های باهم بودن را بیشتر بدانیم. اگر الان اینجا هستم حاصل زحمات یک گروه بوده و مخصوصاً اینکه در راس این گروه شیرزنی مثل نرگس آبیار بوده است. خوشحالم بازیگر فیلم ایشان بوده‌ام.

*عنوان بهترین بازیگر مرد سینما به صورت مشترک به نوید محمدزاده برای"سرخپوست" و هوتن شکیبا برای"شبی که ماه کامل شد" رسید.

شکیبا پس از اخذ این جایزه گفت: خوشحالم که برای دومین بار این جایزه را می‌گیرم برایم بسیار با ارزش است. دو جایزه ارزشمند برای لیسانسه‌ها و شبی که ماه کامل شد گرفتم. خوشحالی دیگرم این است که در کنار نوید عزیز این جایزه را گرفتم. این جایزه را به کل گروه فیلم تقدیم می‌کنم و از نرگس آبیار عزیز ممنونم که این نقش سخت را به من داد. می‌خواهم ارزش معنوی این جایزه را به مادرم تقدیم کنم که جایش در اینجا خالی است و در سنندج است. امیدوارم ویروس کرونا به زودی از کشورمان برود.

*تندیس حافظ در بخش کارگردانی سینما به نیما جاویدی برای"سرخپوست" رسید.

جاویدی در سخنرانی کوتاه پس از دریافت تندیس اظهار کرد: آرزوی سلامتی برای همه هموطنان دارم. برای همه دست اندرکاران خسته نباشید می گویم. تشکر می‌کنم از داوران محترمی که من را انتخاب کردند. نام قشنگ حافظ روی این جایزه است به همین دلیل بسیار با ارزش است. از همه عوامل فیلم تشکر می‌کنم.

*جایزه ویژه هیئت داوران به سیاوش اسدی برای"درخونگاه" رسید.

* تندیس بهترین فیلم به مجید مطلبی تهیه کننده فیلم "سرخپوست" رسید.

گفتنی است، جشن دنیای تصویر یا "جشن حافظ" نام مراسمی است که هر سال توسط علی معلم مدیرمسئول و سردبیر مجله سینمایی دنیای تصویر در ایران برگزار می‌شد و پس از فوت او دبیری جشنواره را پسرش امید معلم بر عهده گرفت. اولین دوره این جشن سال ۱۳۷۶ برگزار شد. هیئت داوران جشن دنیای تصویر، ترکیب ۹ نفره‌ای از نویسندگان و منتقدان سینمایی دنیای تصویر هستند. کلیه فیلم‌های سینمایی ایرانی نمایش داده شده در سینماهای کشور و مجموعه‌های داستانیِ تلویزیونی و ویدئوییِ صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی از ابتدای فروردین تا انتهای اسفند مورد داوری قرار می‌گیرند و جایزه این جشن، تندیس حافظ نام دارد.

در روزهای گذشته لیست نامزدهای هر بخش از جشنواره حافظ مشخص شد و امروز _۲۵ مرداد_ با برگزاری مراسم اختتامیه، برندگان مشخص خواهند شد. این برنامه راس ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه آغاز شد و به زودی برگزیدگان مشخص خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 439013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.