مسیر ناتمام مدرس خیابانی تا وزارت صمت

هفته‌ای که گذشت با اخبار و رویدادهای مهم اقتصادی همراه بود؛ از جمله مهمترین آنها می توان به صفر شدن ابتلا به تب کریمه کنگو در اصفهان، تصویب افزایش حق مسکن کارگری، کاهش ۹۰ درصدی تقاضا برای خری مبلمان در اصفهان، افزایش ظرفیت تولید آرامکو و کاهش ذخیره سد زاینده‌رود اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در روزهای ابتدایی هفته گذشته خبر معرفی حسین مدرس خیابانی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت به یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های اقتصادی دولت تبدیل شد زیرا این انتخاب نقش قابل توجهی در ساماندهی نظام اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم داشت.

حسین مدرس خیابانی که پس از عزل ناگهانی وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت به مدت سه‌ماه سرپرستی این وزارتخانه پرحاشیه را در اختیار داشت، از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی صمت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

وی در حالی برای اخذ رأی اعتماد راهی خانه ملت شد که بیش از ۱۷ سال در پست‌های مختلف وزارت صمت مشغول فعالیت بوده اما نمایندگان مجلس دیدگاه مناسبی نسبت به عملکرد وی در دوره سرپرستی‌اش نداشتند.

در نهایت مجلس شیشه عمر مدرس خیابانی در مدیریت وزارت صمت را شکست. در جلسه بررسی صلاحیت مدرس خیابانی پس از استماع دفاعیات موافقان، مخالفان و شخص وزیر پیشنهادی نمایندگان با ۱۴۰ رأی مخالف، ۱۰۴ رأی موافق و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۴ آرا مأخوذه با حضور حسین مدرس خیابانی در وزارت صنعت معدن و تجارت مخالفت کردند.

ابتلاء به تب کریمه کنگو در استان اصفهان به صفر رسید

مدیر کل سازمان دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد گوشت مصرفی در استان اصفهان پیش از عرضه در بازار بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت در پیش سرد کشتارگاه‌های دام نگهداری می‌شود، اظهار کرد: از سال ۹۸ تاکنون هیچ موردی از ابتلاء به تب کریمه کنگو در استان اصفهان مشاهده نشده است.

وی همچنین با بیان اینکه بروز طاعون نشخوارکنندگان کوچک در بین وحوش پارک ملی کلاه قاضی از مرداد سال ۹۸ بوده است، گفت: ۱۰۷ هزار نوبت سر دام اهلی در مدت یک سال گذشته در شهرستان اصفهان، مبارکه و شهرضا واکسن این بیماری را دریافت کردند.

محمدجواد آذری جهرمی از درخواست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای رفع فیلتر توئیتر خبر داد و گفت: این موضوع جزو حوزه‌هایی است که مربوط به کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است اما تاکنون در دستور کار قرار نگرفته است. این هفته همچنین خبرهای خوبی برای مالیات دهندگان در استان اصفهان داشت که از جمله آن می‌توان به بررسی چالش‌های فعالان اقتصادی استان و نشست خبری مدیرکل امور مالیاتی اشاره کرد.

اظهارنامه‌های مالیاتی برای اولین بار از طریق بانک‌های اطلاعاتی پیگیری می‌شود

مدیرکل امور مالیاتی اصفهان گفت: بر اساس مصوبه اصلاحی قانون جامع مالیاتی کشور، قانون‌گذار به سازمان مالیاتی اعلام کرد، رسیدگی پرونده‌ها با روش‌های برآورد و علیالراس منقضی شود اما به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ها و بانک‌های اطلاعاتی این قانون سه سال تمدید شد و اکنون مودیان باید درآمدها و هزینه‌های واقعی خود را اعلام کرده تا به آن رسیدگی شود.

مهدلو افزود: در سال گذشته کل مالیات وصول شده در کل کشور ۱۴۱ هزار میلیارد تومان بوده و سهم مالیات حقوق بگیران از مالیات مشاغل در کشور بیشتراست بنابراین نتوانسته‌ایم مالیات‌های واقعی را دریافت کنیم.

وی اضافه کرد: در سال گذشته کل مالیات وصول شده در کل کشور ۱۴۱ هزار میلیارد تومان بوده و سهم مالیات حقوق بگیران از مالیات مشاغل در کشور بیشتراست بنابراین نتوانسته‌ایم مالیات‌های واقعی را دریافت کنیم، سهم استان اصفهان از کل مبلغ مالیات دریافتی کشور هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که بر اساس آن حدود هشت درصد مالیات حصولی کل کشور سهم استان اصفهان بوده است، امسال این مبلغ در استان اصفهان به حدود ۱۱ و هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

کاهش ۹۰ درصدی تقاضا برای خرید مبلمان در اصفهان

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تولیدکنندگان مبل اصفهان گفت: شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور و تبعات مالی بحران اقتصادی ناشی از آن موجب شده تا تقاضای عمومی برای خرید مبلمان در بازار مبل اصفهان ۹۰ درصد کاهش را تجربه کند.

پورحقانی افزود: وضعیت ایجاد بازار مبل اصفهان که مقرر شده بود به مرکزی برای فروش و تولید مبل تبدیل شود، مشخص نیست، اظهار کرد: مسئولان وعده‌هایی در خصوص تشکیل این بازار داده بودند که متأسفانه تا کنون عملیاتی نشده است.

مدیرعامل سعودی آرامکو از برنامه‌ای برای رساندن ظرفیت تولید روزانه نفت خام این شرکت به ۱۳ میلیون بشکه خبر داد.

وی همچنین پس از اعلام نتایج سه ماه این شرکت، در نشستی آنلاین به تحلیلگران و سرمایه‌گذاران گفت: برنامه هزینه سرمایه‌گذاری شرکت آرامکو برای سال ۲۰۲۱، به مقدار قابل توجهی کمتر از برنامه پیشین (۴۰ تا ۴۵ میلیارد دلار) خواهد بود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: در دولت دوازدهم ۳۱۷ جواز تأسیس و ۵۱۴ پروانه بهره برداری برای واحدهای تولیدی فرش دستباف صادر شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از خرید بیش از هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم تا بیستم مرداد ماه خبر داد و گفت: دولت با تمام توان در شرایط سخت نقدینگی، پول گندم کاران را پرداخت کرده است و تاکنون ۹۳ درصد از پول گندم‌های تحولی به مراکز خرید تسویه شده است.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد طی بخشنامه‌ای به مدیران عامل کلیه بانک‌های کشور، آنها را مکلف کرد، در خصوص پذیرش سهام عدالت به عنوان وثیقه برای صدور کارت اعتباری مشتریان، اطلاع رسانی کنند.

احتمال توزیع نشدن آب برای کشت پاییزه اصفهان

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی آب در بخش شرب، صنعت و کشاورزی، گفت: هم اکنون ذخیره سد زاینده‌رود ۴۱۰ میلیون مترمکعب است و اگر مصرف آب بهینه نشود تا قبل از پایان شهریور از خط قرمز آب آشامیدنی عبور خواهیم کرد.

ساسانی افزود: هم اکنون آب به کمترین میزان برای کشت تابستانه کشاورزان توزیع و تحویل می‌شود ولی با توجه به اینکه یکی از الزامات توزیع آب برای آنها رعایت خطوط قرمز آب شرب بوده است، مقرر شد هر زمان که به خطوط قرمز شرب رسیدیم نسبت به کاهش خروجی سد زاینده رود اقدام کنیم.

کد خبر 438704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.