تشدید بحران در صورت عادی‌انگاری شرایط / تاثیر واکسن آکسفورد سه ماه گزارش شده است

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: دانشگاه آکسفورد واکسن تولیدی خود را با مبلغ ۱۲۰ دلار پیش فروش کرده است که تأمین آن برای مردم سهل‌الوصول نیست و شواهد نشان می‌دهد اثر آن کمتر از سه ماه است.

به گزارش ایمنا، محمدرضا ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی، اظهار کرد: توجه لازم برای پیگیری از وقوع پیک دوم انجام نشد، صرفاً با تعارف نمی‌توان بحران را مدیریت کرد، هر یکی از افراد که جان خود را از دست بدهند یک خانواده از بین می‌رود، یکی از ظلم‌ها و جنایات تحریم آمریکا تحریم امکانات و تجهیزات سلامت مردم بود، این ظلم به مردم ایران نیست ظلم به بشریت است چون ویروس مرز نمی‌شناسد.

وی افزود: هر جا کادر درمان و مردم و پیشتیبانان نظام سلامت سست شدند عقب افتادیم، اگر همه قوانین به کمک نیایند، مدیریت بیماری دشوار است. در برحه‌ای از زمان به قدری بیماران کرونا زیاد بودند که پزشک ما نیز درگیر شده بود و پزشک بیهوشی در آی سی یو وجود نداشت. هرسال ۳ هزار رزیدنت در حال فارغ‌التحصیلی هستند که با تدابیر لازم زودتر توزیع می‌شوند تا در پیک بعدی دچار مشکل نشویم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آکسفورد واکسن تولیدی خود را با مبلغ ۱۲۰ دلار پیش فروش کرده است گفت: تأمین ان برای مردم سهل‌الوصول نیست و شواهد نشان می‌دهد اثر آن کمتر از سه ماه است.

رئیس سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: اگر مردم رعایت نکنند و عادی سازی صورت گیرد بحران تشدید می‌شود، آگاه‌سازی کار رسانه‌ای است و کنترل و مدیریت کار مسؤولان است، باید به مردم هشدار داد و رسانه‌ها باید این وقایع مهم و سرمایه‌های اجتماعی را ثبت کنند.

وی تصریح کرد: در برخی مواقع بیش از زمان جنگ فداکاری می‌شود، یک خانم پزشک جراح پلاستیک ما به عنوان پزشک عمومی مشغول به کار شده که همه اعضای خانواده و خودش به بیماری مبتلا شدند، این‌ها فداکاری است که باید ثبت شوند.

ظفرقندی خاطرنشان کرد: این صحنه‌ها برای مردم و ملت باید باقی بماند، همه باید کمک کنند و هرکس مسؤولیت اجتماعی خود را بر عهده بگیرد تا از بحران عبور کنیم.

منبع: فارس

کد خبر 438643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.