مشکلات اجرای طرح انتقال آب بن_بروجن پیگیری شد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با وجود تاکیدات صورت گرفته جهت واگذاری محل آبگیر برای شروع عملیات اجرایی این قسمت از پروژه بن - بروجن، تاکنون این اتفاق رخ نداده است، نیاز است این روند تسریع شود.

به گزارش ایمنا، امروز اقبال عباسی در دیدار با وزیر نیرو به همراه نمایندگان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه طرح انتقال آب بن به بروجن یکی از مهم‌ترین طرح‌ها برای تأمین آب شرب نیمی از جمعیت این استان است، اظهار کرد: متأسفانه با وجود تأکیدات صورت گرفته جهت واگذاری محل آبگیر و ایستگاه پمپاژ شماره یک توسط آب منطقه‌ای اصفهان برای شروع عملیات اجرایی این قسمت از پروژه، تاکنون این اتفاق رخ نداده است، باید تدابیری در خصوص حل مشکلات این پروژه اندیشیده شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تکمیل پروژه انتقال آب بن به بروجن نیازمند ۵۰۰ میلیاردتومان اعتبار است، گفت: همچنین این طرح تاکنون ۴۲ میلیاردتومان دیون دارد، بنابراین نیاز است اعتبارات تخصیص یافته به این پروژه در سال ۹۸ به صورت صد درصدی تخصیص پیدا کند، همچنین برای تأمین برق در محل آبگیر این پروژه نیازمند ایجاد پست برق هستیم.

وی در خصوص سایر مشکلات پروژه‌های آبی چهارمحال و بختیاری، افزود: تامین اعتبار سد غدیر باباحیدر، تسریع در تعیین تکلیف ۳۱ طرح کشاورزی در حوضه زاینده‌رود باتوجه به تشدید نارضایتی‌ها، تامین اعتبار جهت پرداخت مطالبات پیمانکاران و زیرمجموعه‌های سد کارون ۴، خرسان ۳ و کوهرنگ ۳، واگذاری و بهره‌بهرداری از نیروگاه تاسیسات برق آبی کوهرنگ به شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری از مهم‌ترین مطالبات مردم و مسئولان استان در این خصوص است.

عباسی در ادامه با اشاره به معوقات و مطالبات ۱۵ میلیاردتومانی آبداران از شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: باید تدابیری برای پرداخت این مطالبات اندیشیده شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تکمیل و راه‌اندازی طرح آبرسانی به شهر و ۵۴ روستای بخش رودشت شهرستان لردگان نیازمند ۴۲ میلیارد تومان اعتبار است، همچنین پروژه آبرسانی به ۳۴ روستای خانمیرزا با جمعیتی بالغ بر ۴۵ هزار نفر نیاز به ۷۰ تومان اعتبار دارد.

وی در پایان یادآور شد: همچنین تکمیل و راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهر فردانبه نیازمند ۳۰ میلیاردتومان اعتبار است.

در پایان جلسه رضا اردکانیان وزیر نیرو دستور پیگیری مشکلات اجرای طرح انتقال آب بن به بروجن و سایر موارد را صادر کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 438556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.