بودجه حدود چهار میلیاردی برای برگزاری جشنواره فیلم کودک

در راستای سیاست شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در چارچوب قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، جزئیات گزارش عملکرد مالی بنیاد سینمایی فارابی از موسسات تابعه سازمان سینمایی در دوازده ماه سال ۱۳۹۸ منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روابط عمومی سازمان سینمایی در راستای سیاست‌های شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تازگی گزارش عملکرد مالی بنیاد سینمایی فارابی را منتشر کرده است. در این گزارش فعالیت‌هایی نظیر حمایت از مشارکت در تولید فیلم سینمایی با هزینه‌ای نزدیک به هشت میلیارد تومان و حمایت از برگزاری سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر و اجرای طرح سیمرغ و پروانه‌ها با شش میلیارد و نیم میلیون تومان بیشترین سهم را در این گزارش دارند.

البته بیشترین هزینه‌ها مربوط به هزینه‌های جاری و اداری فارابی است که در سال گذشته نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

یکی از رویدادهای بزرگ بنیاد سینمایی فارابی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان است که با همکاری شهرداری اصفهان برگزار می‌شود. بر اساس گزارش عملکرد مالی سال ۱۳۹۸ بنیاد سینمایی فارابی برای برگزاری این جشنواره سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه کرده و مابقی هزینه نیز از سوی شهرداری اصفهان و اسپانسرها پرداخت شده است.

به طور کلی در سال ۱۳۹۸ از ۵۸ میلیارد تومان اعتبار خالص بنیاد سینمایی فارابی چیزی در حدود ۴۸ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

گزارش مالی کامل بنیاد سینمایی فارابی و جزئیات آن از اینجا قابل مشاهده است.

کد خبر 438427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.