تشریح آخرین وضعیت مقابله با کرونا در چهارمحال و بختیاری

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان چهار محال و بختیاری را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیما سادات لاری ظهر امروز _سه‌شنبه ۲۱ مرداد_ در نشست خبری خود که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در خصوص روند شیوع کرونا در استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: چهار محال و بختیاری هم اکنون در وضعیت هشدار بیماری قرار دارد؛ این استان در پیک اول بیماری یعنی در اسفندماه سال گذشته برخلاف بسیاری از استان‌های کشور خیز ضعیف‌تری را تجربه کرد.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در فروردین ماه سال جاری شاهد خیز نسبتاً متوسط در موارد ابتلا و بستری بود، افزود: در اردیبهشت روند شیوع کرونا و آمار ابتلا و بستری در چهارمحال و بختیاری یک افت نسبی را تجربه کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری از ابتدای خردادماه همچون اکثر استان‌های کشور شاهد رشد صعودی در موارد ابتلا و بستری بود، تعداد موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان طی دو ماه گذشته به دو برابر رسیده است و شیب صعودی این استان به شکل نگران کننده در حال افزایش است.

لاری با بیان اینکه هم اکنون پنج شهرستان در وضعیت قرمز و یک شهرستان در وضعیت هشدار در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد، اضافه کرد: موارد ابتلا و بستری در برخی شهرستان‌های استان مانند بروجن، فارسان، شهرکرد، لردگان و کیار دارای شدت بیشتری است.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون استفاده از ماسک در این استان در اماکن عمومی و ادارات ۷۲ درصد و توسط شاغلین بانک‌ها، ادارات ۸۹ درصد گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از ابتدای تیرماه تاکنون ۱۸۷ مورد تخلف در اجرای پروتکل‌های بهداشتی توسط اماکن عمومی و نهادهای صنفی و صنعتی به سازمان تعزیرات این استان گزارش شده و در همین بازه زمانی ۵۴ واحد مختلف در استان چهارمحال و بختیاری پلمب شده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و استفاده همگانی‌تر مردم این استان از ماسک، شاهد توقف روند صعودی در موارد ابتلا و بستری در استان چهارمحال و بختیاری و خروج این استان از وضعیت هشدار طی هفته‌های آتی باشیم.

لاری تصریح کرد: مطمئناً ویروس کرونا تا ماه‌ها با ما خواهد بود و ما باید سبک زندگی خودمان را با وجود این بیماری تغییر دهیم و این را هم به یاد داشته باشیم که این ویروس در کنار تمام پیامدهای منفی می‌تواند موجب ایجاد همبستگی اجتماعی شود.

کد خبر 438334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    ۵۰ درصد ماسک نمیزنن ،توی روستاها دارن عروسی میگیرن ،تازه از خواننده لایو هم میذارن،بچه ها اصلا ماسک ندارند ،خانمها توی پارک دور همی دارند و هیچ کدوم ماسک نمیزنن،شست وشوی مرتب دست هم که کسی انجام نمیده ،فامیل مرتب میرن و میان تذکر هم نمیشه داد ،خدا به داد برسه.