تشریح آخرین وضعیت مقابله با کرونا در همدان

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان همدان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیما سادات لاری ظهر امروز _دوشنبه ۲۰ مرداد_ در نشست خبری خود که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در خصوص روند شیوع کرونا در همدان اظهار کرد: همدان هم اکنون در وضعیت هشدار بیماری قرار دارد؛ این استان شاهد یک خیز بیماری در اواسط اسفند ماه سال گذشته بود.

وی با بیان اینکه همدان در فروردین ماه سال جاری تا حدودی از شدت بیماری در این استان کاسته شد، افزود:

روند شیوع کرونا و آمار ابتلاء و بستری در همدان در اواخر اردیبهشت ماه به کمترین مقدار خود از زمان شیوع کرونا در کشور رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: متأسفانه از ابتدای خردادماه همچون اکثر استان‌های کشور شاهد رشد چشمگیر در موارد ابتلاء و بستری در اغلب شهرستان‌های این استان بودیم، به طوری که در اواسط تیرماه سال جاری موارد ابتلاء و بستری در آذربایجان غربی به بیشترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسید.

وی تصریح کرد: از یک ماه گذشته با همکاری بیشتر مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تلاش مجدانه کادر بهداشت و درمان و راهبری ستاد استانی کرونا شاهد کاهش نسبی در موارد ابتلاء و بستری بیماری کرونا در این استان هستیم.

لاری با بیان اینکه هم اکنون چهار شهرستان در وضعیت قرمز و سه شهرستان در وضعیت هشدار در استان آذربایجان غربی وجود دارد، اضافه کرد: موارد ابتلاء و بستری در برخی شهرستان‌های استان مانند همدان، ملایر و کبودر آهنگ دارای شدت بیشتری است.

وی ادامه داد: از ابتدای مردادماه تاکنون استفاده از ماسک در این استان در بین شاغلین و متصدیان واحدهای صنفی و صنعتی ۷۵ درصد و میزان استفاده از ماسک توسط شاغلان ادارات و بانک‌های استان تا ۹۰ درصد گزارش شده است، همچنین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ابتدای مرداد تاکنون در ادارات، بانک و مراکز خرید استان به میزان ۷۸ درصد و در وسایل حمل و نقل عمومی به میزان ۷۳ درصد گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: طبق بازرسی‌های به عمل آمده بیشترین میزان استفاده در بیمارستان‌ها با ۹۵ درصد و کمترین میزان استفاده از ماسک در آرامستان‌ها و پاساژها و مراکز پلیس +۱۰ می‌باشد؛ همچنین از اقدامات به عمل آمده در این استان در مقابله با کرونا می‌توان به راه اندازی سامانه ۳۱۴۳، استفاده از طرح همیاران سلامت استان و همچنین ردیابی تماس بیماران کرونایی تست مثبت اشاره کرد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و استفاده همگانی‌تر مردم این استان از ماسک به خصوص در بین جوانان این استان شاهد روند نزولی ابتلاء و بستری در استان همدان و خروج این استان از وضعیت هشدار طی هفته‌های آتی باشیم.

کد خبر 438127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.