قیمت سهام متاثر از عوامل بنیادی است

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: قیمت سهام شرکت‌ها متاثر از عوامل بنیادی است و سرمایه‌گذاران باید تحلیل صورت‌های مالی شرکت‌ها اقدام به تصمیم گیری کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، محسن خدابخش با اشاره به اخبار منتشره درباره راه اندازی صندوق دارا دوم در دو روز اخیر، اظهار کرد: صرف نظر از ورود صندوق ای تی اف پالایشی‌ها، سهام شرکت‌های این صنعت از بنیاد مناسبی برخوردار بوده و این اخبار نباید بر روند عرضه و تقاضای سهام این شرکت‌ها اثر بگذارد.

محسن خدابخش با اشاره به اینکه سودآوری، دارایی و برنامه‌های آتی شرکت‌ها از جمله مهمترین موارد تصمیم‌گیری برای سرمایه گذاران است، ادامه داد: بنابراین تشکیل یا عدم تشکیل ETF جدید (دارا دوم) روی قیمت سهام شرکت‌هایی که قرار است وارد این صندوق شوند، اثری ندارد.

وی تاکید کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار آمادگی دارد تا در صورت تصمیم‌گیری در زمینه تشکیل دارا دوم در اسرع وقت مجوزهای لازم را صادر کند.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار درباره تشکیل صندوق دارای دوم اظهار کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان فراهم کننده بستر تشکیل این صندوق‌ها همیشه آمادگی خود را اعلام کرده است و در این خصوص آمادگی کاملی وجود دارد.

خدابخش تاکید کرد: بر این اساس واکنش کنونی بازار در این خصوص از نظر مباحث مالی و بنیادی مورد قبول نیست و سهامداران هم باید در انجام معاملات خود به این موضوع دقت کنند و درگیر هیجانات نشوند.

کد خبر 438292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.