موانع تصویب طرح کار داوطلبانه رفع شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ورود ۸۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اصفهان که امکان استفاده معلولان از آن فراهم شده و راه‌اندازی سخت افزارهای مربوط به سیستم AFC و AVL جای تقدیر دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن امروز (یکشنبه) در یکصد و سی و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ۲۲ مردادماه روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی گفت: توسعه پایدار جز با مشارکت شهروندان محقق نمی‌شود، بر اساس تحقیقات، مشارکت‌های اجتماعی به عنوان یکی از عوامل توسعه شناخته شده و توجه نشدن به این موضوع از عوامل شکست برنامه‌های توسعه‌ای بوده است.

وی تصریح کرد: سهیم بودن شهروندان در توسعه همه جانبه شهر و کشور، علاوه بر رفع موانع و مشکلات به افزایش نشاط اجتماعی می‌انجامد و از طرفی خود نشان دهنده وجود امید در بین مردم است.

روشن با بیان اینکه تسهیل و ایجاد شرایط مشارکت شهروندان بر عهده مسئولین است و از قانونگذاری تا ایجاد انگیزه و طرح‌های مشارکت مردمی را شامل می‌شود، اظهار کرد: هرگاه اتحاد بین مردم و مسئولان بیشتر باشد فعالیت‌های داوطلبانه چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی ارتقا می‌یابد.

وی افزود: با توجه به گستردگی و جمعیت دو میلیون نفری شهر اصفهان و تنوع روزافزون خدمات مدیریت شهری، به‌کارگیری نیروهای بالقوه شهروندان در قالب کارهای داوطلبانه، مدیریت شهری را قادر می‌سازد تا وظایف خود برای خدمت به شهروندان را به بهترین نحو اجرایی کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لایحه آئین نامه اجرایی طرح ترویج، حمایت و توسعه فرهنگ کار داوطلبانه شهر اصفهان به منظور شاکله بخشیدن و قانونمند کردن مشارکت مردم در امور شهر تدوین و به منظور بررسی نهایی، به اداره امور حقوقی شهرداری ارسال شده که نیاز است بررسی این لایحه و رفع موانع قانونی آن برای تصویب، در اولویت قرار گیرد.

انتخابات هیئت رئیسه، نماد یکدستی شورای شهر بود

روشن با اشاره به ایام عید غدیر، خاطرنشان کرد: غدیر نه فقط به معنای معرفی یک انسان در ۱۴۰۰ سال پیش به عنوان جانشین پیامبر (ص) که معرفی حقیقتی است فراتر از تاریخ و بر ما است که برای کشف این حقیقت مجاهدت کنیم زیرا ریشه اختلافات امت اسلامی از شناخت نشدن این حقیقت بزرگ بود.

سخنگوی شورای شهر اصفهان ادامه داد: من از غدیر آموختم که با تزکیه درون و رها شدن از اغراض فردی و روی کردن به حقیقت می‌توان از اختلاف دوری جست و جامعه را انسجام و وحدت بخشید؛ هفته گذشته در انتخابات هیئت رئیسه شورا این انسجام و یکدستی آرا را شاهد بودیم.

توجه شهرداری به تپه اشرف قابل تقدیر است

وی اضافه کرد: تپه اشرف تنها تپه تاریخی اصفهان است. در قدیم وسعت آن ۱۲ هکتار بوده و اکنون هفت هکتار آن باقی مانده است؛ صخره عظیمی است که در پوسته آن طی شش فصل کاوش، آثاری از دوران مختلف تاریخ از دوران هخامنشی، سلوکی، اشکانی، ساسانی، آل بویه، سلجوقی، و اواخر دوره صفویه به جا مانده است.

روشن با بیان اینکه این تپه بخش بزرگی از تاریخ گمشده اصفهان را در خود جای داده، افزود: به نمایش درآوردن ارزش تاریخی این مکان، می‌تواند آن را به یک قطب گردشگری بی‌نظیر در ایران مبدل کند و از طرفی واقع شدن این تپه در کنار زاینده رود با توجه به فضاهای تفریحی اطراف آن، پتانسیل ارزشمندی برای تبدیل این مکان به یک سایت موزه تفریحی دارد.

وی ادامه داد: از شهردار اصفهان تقاضا کردم کارگروهی در این خصوص تشکیل شود و قابل تقدیر است که این موضوع به سرعت مورد توجه قرار گرفت و بازدیدها و جلسات متعددی از سوی شهرداری اصفهان در این خصوص برگزار و اقدامات لازم برای تبدیل این مکان به سایت موزه‌ای تفریحی، اولویت بندی شد.

روز خبرنگار بهانه‌ای است تا به فرصت‌ها و تهدیدها بپردازیم

وی ادامه داد: نقش خبرنگاران در ایجاد بسترهای اطلاع‌رسانی و نیز رشد آگاهی و افکار عمومی جامعه در حوزه‌های مختلف انکارناپذیر است.

روشن با بیان اینکه خبرنگاران چشم تیزبین جامعه هستند که می‌توانند حوادث و مسائل را رصد کنند و جامعه را آگاه سازند، افزود: شفاف سازی مسائل جامعه مستلزم وجود خبرنگارانی است که بدون در نظر گرفتن منافع شخصی به اطلاع رسانی بپردازند و از این طریق نظارت مردم بر مسئولین محقق می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: روز خبرنگار بهانه‌ای است تا به فرصت‌ها و تهدیدها بپردازیم و سوال اینجاست که آیا اجر معنوی و مادی تلاش خبرنگاران با مخاطره‌آمیز بودن این حرفه، بدون امنیت بودن این شغل و نداشتن اختیار عمل و آزادی عمل متناسب است؟

کد خبر 437952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.