اقدام شهرداری اصفهان در خرید اتوبوس در کشور بی‌نظیر است

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان خرید اتوبوس و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی اصفهان را بسیار بزرگ و حتی بی‌نظیر در کشور دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور امروز (یکشنبه) در یکصد و سی و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک عید غدیر، غدیر را روزی سرنوشت ساز خواند که در آن آینده امت اسلام و حکومت اسلامی رقم خورد و تمامیت رسالت پیامبر (ص) در آئینه امامت تا امروز تداوم یافت.

وی با اشاره به تاثیرپذیری الگوی زندگی و تعاملات اجتماعی شهروندان از حمل‌ونقل و جابه‌جایی درون شهری، افزود: قابلیت جابه‌جایی و تحرک در معابر شهری با توجه به رشد و توسعه جمعیت‌ها از جمله مهم‌ترین فاکتورهای مدیریت شهری است که بر زندگی روزمره هر شهروند به طور مستقیم تأثیر می‌گذارد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تأثیرگذاری سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی فقط محدود به شهروندانی نیست که از این سیستم برای مسافرت‌های درون شهری استفاده می‌کنند بلکه زندگی روزمره سایر شهروندان که از سیستم حمل‌ونقل عمومی استفاده نمی‌کنند را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: یک سیستم حمل‌ونقل شهری به طور مستقیم بر ترافیک معابر، آلودگی منابع طبیعی و زیبایی شهر تأثیرگذار بوده و به عنوان تعیین کننده کیفیت نهایی زندگی در شهر محسوب می‌شوند.

زندآور خاطرنشان کرد: اگر حمل‌ونقل عمومی به‌طور صحیح ارائه نشود، می‌تواند فعالیت‌های روزانه کلانشهرها را مختل کرده و تأثیرات اقتصادی مخربی بر جای بگذارد.

وی اضافه کرد: با وجود شرایط بسیار سخت اقتصادی کشور و همچنین وجود تحریم‌ها، تمام شهرداری‌های کشور شرایط بسیار سختی را برای تأمین اتوبوس‌های جدید دارند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: کمبود منابع مالی از یک طرف و نبود اتوبوس از طرف دیگر باعث شده که کیفیت خدمت رسانی اتوبوسرانی های درون شهری سراسر کشور کاهش چشمگیری داشته باشد.

وی گفت: با پیگیری مدیریت شهری، در این شرایط ۱۰۰ اتوبوس با کیفیت خریداری شد که در روز عید غدیر ورود ۸۰ دستگاه از آن، به سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر را جشن گرفتیم و مذاکرات برای نوسازی ۷۰۰ دستگاه اتوبوس شهری نیز انجام شده که در شرایط امروز کاری بسیار بزرگ و حتی بی‌نظیر در کشور است.

کد خبر 437947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • شهناز IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    0 0
    خداقوت و سپاسگزار. سوخت اتوبوس های تازه چی هست؟ چرا اتوبوس های برقی نمیارین که هیچ آلودگی نداشته باشه؟