برای همه پایگاه‌های سنجش یک اتاق انتظار در نظر گرفتیم

معاون تشخیص و پیگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره اجرای طرح در وضعیت کرونایی، گفت: اولین تغییر این است که تعداد مراجعان روزانه به پایگاه‌های سنجش را از ۴۰ نفر در روز به ۲۰ نفر کاهش دادیم تا برخورد افراد کمتر شود و برای همه پایگاه‌های سنجش یک اتاق انتظار در نظر گرفتیم.

به گزارش ایمنا، محمدحسن عظیم عراقی در خصوص اجرای طرح سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در آستانه سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ با اشاره به الزامات اجرای طرح در وضعیت کرونایی، اظهار کرد: اولین تغییر این است که تعداد مراجعان روزانه به پایگاه‌های سنجش را از ۴۰ نفر در روز به ۲۰ نفر کاهش دادیم تا برخورد افراد کمتر شود و از طرفی زمان صرف وقت برای هر نوآموز را از ۱۵ دقیقه به ۳۰ دقیقه افزایش دادیم.

وی تاکید کرد: در ارزیابی‌های امسال همه آیتم‌های سنجش اعم از قد، وزن، مشکلات جسمی حرکتی، پوست، مو، دهان و دندان، ارزیابی بینایی، ارزیابی شنوایی و ارزیابی آمادگی تحصیلی مورد سنجش قرار می‌گیرد. ضمناً در ارزیابی‌های امسال آیتمی حذف یا اضافه نشده است.

عراقی درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در طرح سنجش سلامت نوآموزان گفت: برای همه پایگاه‌های سنجش یک اتاق انتظار در نظر گرفتیم که با رعایت فاصله منتظر ارزیابی‌های لازم می‌نشینند و استفاده از ماسک و دستکش هم برای همکاران ما که سنجش‌ها را انجام می‌دهند و هم برای خانواده‌ها در همه پایگاه‌های سنجش الزامی است. همچنین امسال دوسری ابزار سنجش آمادگی تحصیلی را در پایگاه قرار دادیم تا هر ابزار کمتر مورد استفاده قرار گیرد.

وی با تاکید بر تعداد پایگاه‌های کشور در طرح سنجش امسال، تصریح کرد: تعداد پایگاه‌های اولیه را از ۹۰۰ پایگاه به ۱۲۰۰ پایگاه افزایش دادیم. با توجه به اینکه با کمبود نیروی آزماینده مواجه بودیم بعضی پایگاه‌ها را دوشیفت کردیم که در استان‌هایی مثل فارس، خراسان رضوی و اصفهان انجام شد.

وی از ابلاغ اعتباری به مبلغ ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای تأمین مواد ضدعفونی کننده برای پایگاه‌های سنجش خبر داد و و به پانا گفته است افرادی که در پایگاه‌ها برای انجام ارزیابی‌ها حضور دارند نباید از افراد «های‌ریسک» (پرخطر) باشند مثلاً افراد تحت شیمی درمانی یا مصرف‌کننده داروی کورتن یا خانم‌های باردار نباید در پایگاه‌های ما حضور داشته باشند. همچنین توصیه کردیم هر نوآموز به همراه یکی از والدین بیاید تا ازدحام جمعیت در پایگاه‌ها اتفاق نیفتد.

معاون سازمان آموزش و و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه لزوماً ارجاع به پایگاه‌های تخصصی سنجش به معنای ارجاع به مدارس با نیازهای ویژه نیست درباره ارجاع برخی نوآموزان به ارزیابی‌های تخصصی، اظهار کرد: برخی از نوآموزان بعد از سنجش در پایگاه‌ها برای معاینات بیشتر به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده می‌شوند تا معاینات تخصصی روی آن‌ها انجام شود. البته تمام نوآموزان ارجاع داده شده به پایگاه‌های تخصصی به مدارس با نیازهای ویژه سوق داده نمی‌شوند به عنوان مثال سال گذشته از ۱۵۰ هزار و ۴۴۸ نفر ارجاع به پایگاه‌های تخصصی برای آمادگی تحصیلی ۵۸ درصد دیرآموز بودند که به مدارس عادی ارجاع داده می‌شوند و از میان نوآموزان باقی مانده هم فقط ۶ هزار نوآموز به مدارس با نیازهای ویژه ارجاع شدند، درباره کم شنوایی و ناشنوایی و سایر ناهنجاری‌ها هم چنین شرایطی وجود دارد.

کد خبر 437924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.