شاسی بلند SP100 کراس سایپا چیست؟ + عکس و امکانات

هم زمان با توقف تولید پراید در ایران، شرکت سایپا از خودروی کراس اوور(نیم شاسی) SP100 رونمایی کرد.

به گزارش ایمنا گروه خودروسازی سایپا طی مراسمی که با حضور رئیس دفتر ریاست جمهوری برگزار شد، رسماً از شاسی بلند SP100 کراس خود رونمایی کرد.

مشخصات خودروی جدید سایپا

دو کیسه هوا (۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای در نسخه فول آپشن اتوماتیک)، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، رینگ آلومینیومی تراش خورده، تریم داخلی چرم، صندلی راننده برقی، استارت دکمه‌ای، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، آینه تاشو برقی، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، سیستم کنترل پایداری و… از جمله امکانات سایپا SP100 کراس اوور است.

این خودرو مجهز به سان روف بوده و چهار چرخ نیز دارای ترمز دیسکی است که ترمزهای جلو از نوع خنک شونده بوده و از رینگ‌های ۱۶ و ۱۷ اینچی آلومینیومی نیز بهره خواهد برد.

سایپا

کراس اوور جدید سایپا با پیشرانه‌های مختلف به بازار عرضه شود، در حال حاضر استفاده از پیشرانه M15 توربو که توانایی تولید ۱۰۸ اسب بخار قدرت و ۱۶۵ نیوتون‌متر گشتاور را دارد، برای این خودرو قطعی به نظر می‌رسد. جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک بر روی آن نصب می‌شود و فعلاً در نسخه تک دیفرانسیل جلو به مرحله تولید می‌رسد.

نام خودروی جدید سایپا

به گفته مدیر عامل سایپا نامگذاری این خودرو که فعلاً با نام پروژه آن " SP100 " شناخته می‌شود، با همکاری فرهنگستان زبان فارسی انجام می‌گیرید که در همین راستا تا کنون چندین نام برای بررسی به فرهنگستان ارائه شده است و نام تجاری آن به زودی اعلام خواهد شد.

سایپا

ظاهر خودروی جدید سایپا

کراس اوور جدید سایپا از نظر ساختار و پلتفرم مشابه خودروی شاهین بوده و از پلتفرم SP100 سایپا در آن استفاده شده است و بنابر این شاید بتوان آن را به نوعی محصول نیم شاسی خودروی شاهین هم دانست.

سایپا

زمان عرضه خودروی جدید سایپا

بر اساس اعلام شرکت سایپا، تولید انبوه این خودرو در سال ۹۹ انجام می‌شود.


 

کد خبر 437907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • رضا PL ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    18 14
    خوبه
  • IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    28 1
    اگه وجدان کاری باشه و داخلش دزدی نباشه چی بهتر از خودروهای داخلی
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    12 9
    نسبت به دیگر خودرو های داخلی خیلی عالیه