خط قرمزهای نانوشته نهادهای قدرت بر سر راه خبرنگاران

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت : در کشور ما خط قرمزهای نانوشته‌ای که از سوی نهادهای قدرت تحمیل می‌شود، مشکلات این حرفه را بیشتر کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدجواد حق‌شناس در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به روز خبرنگار اظهار کرد: نکته نگران کننده این روزها، مشکلات پیش آمده در حوزه اقتصاد است و کرونا نیز تأثیرات جدی بر بروز آن داشته است. مؤسسات خبری این روزها وضعیت بسیار اسفناکی دارند و تبعات این وضعیت به خبرنگاران که در تمام این سال‌ها به عنوان چشم و گوش مردم در سخت‌ترین شرایط بوده‌اند منتقل شده است.

وی افزود: خبرنگاری که به عنوان یکی از مشاغل سخت شناخته شده است، در کل جهان این وضعیت را دارد و یکی از آسیب‌پذیرترین شغل‌هاست. خبرنگار هر لحظه جان و ایمنی خود را در معرض خطر قرار می‌دهد تا بتوانند صداقت، آگاهی و روشنایی را به مردم و جامعه منتقل کند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به دشواری فعالیت‌های خبری در کشور تصریح کرد: با توجه به خط قرمزهایی که به شکل نانوشته برای کار خبری و خبرنگار تعریف شده و محدودیت‌هایی که به طور غیرقانونی توسط برخی از نهادهای قدرت برای خبرنگار تعریف شده، وضعیت این قشر با مشکلات بیشتری مواجه کرده است.

وی اضافه کرد: در این فضا عوامل مؤسسات مطبوعاتی و حوزه‌های خبری مراقبت بیشتری از همکاران خود داشته باشند که بتوانند شرایط سخت را با تحمل بیشتر طی کنند و حضور خبرنگاران را همچنان به عنوان چشم و گوش و به عنوان صدای آزاد مردم داشته باشیم.

کد خبر 437874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.