۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
در ستایش لبخند مجید عقیلی

دبیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی گفت: مجید عقیلی بزرگ همه گرافیست‌های اصفهان است و حق استادی برگردن تمام گرافیست‌ها دارد. برای صنف گرافیست ضایعه درگذشت ایشان ناگهانی و بزرگ بود. طراحی پوستر وی یک نوع ابراز ارادت و پاسداشت خدمت مجید عقیلی به فضای هنر و آموزش در بحث گرافیک است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به فاصله چند روز از درگذشت مجید عقیلی‌، طراح و گرافیست مطرح اصفهانی، مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی؛ آیه، رویداد طراحی تحت عنوان "در ستایش لبخند او" برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره عقیلی مطرح کرد.

مجتبی مجلسی در همین رابطه به خبرنگار ایمنا گفت: مجید عقیلی بزرگ همه گرافیست‌های اصفهان است و حق استادی برگردن تمام گرافیست‌ها دارد. برای این صنف ضایعه درگذشت ایشان ناگهانی و بزرگ بود. طراحی پوستر وی یک نوع ابراز ارادت و پاسداشت خدمت مجید عقیلی به فضای هنر و آموزش در بحث گرافیک است.

وی افزود: رسالت گرافیست‌ها طراحی پوستر است و هنرمندان یاد مجید عقیلی را در فضای هنری، به وسیله طراحی پوستر زنده نگه می‌دارند.

دبیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی؛ آیه تصریح کرد: آثار دریافتی از همه صنف‌ها مانند خوشنویس‌ها، نقاش‌ها، تایپ و گرافی و هر کسی که احساس ادای دین به مجید عقیلی داشته در این فراخوان شرکت کرده و محدودیتی وجود نداشته است. این آثار به صورت تکی در فضای مجازی منتشر می‌شود تا به خوبی دیده شود و به دلیل شیوع ویروس کرونا اکران حضوری نداریم.

مجلسی خاطر نشان کرد: این فراخوان مسابقه نیست و برگزیده‌ای ندارد و فیلتری هم برای ارسال وجود ندارد که حتماً آثار استاندارد خاص داشته باشد و هر کس احساس ادای دین به مجید عقیلی داشته در فراخوان "در ستایش لبخند او" شرکت می‌کند.

به گزارش ایمنا، مجید عقیلی روز پنجم مردادماه سال جاری به دلیل سکته قلبی درگذشت. او متولد ۲۵ شهریور سال ۱۳۴۲ در اصفهان بود و نشان درجه یک هنری (دکترا) در رشته گرافیک را از شورای ارزشیابی نویسندگان، هنرمندان و شاعران کشور در سال ۱۳۹۳ اخذ کرد. عقیلی تحصیلات خود در رشته نقاشی را از هنرستان هنرهای زیبا اصفهان آغاز کرد و دوران کارشناسی را در دانشگاه هنر تهران گذراند. او مدیر گروه گرافیک دانشگاه سپهر نیز بود.

کد خبر 437493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.